Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpvärda objektiv i Hong Kong

Produkter
(logga in för att koppla)

silfver

Aktiv medlem
Hej alla!

I februari/mars ska jag åka till Kina med skolan. Jag och några klasskamrater tänkte ta en tripp till Hong Kong för att fynda lite.

Så nu undrar jag vilka objektiv som är mest köpvärda där. Ifall man kan säga så. :)

Canon-objektiv för motsvarande runt 5000 svenska kronor eller nåt.

Har ni några grymma fotobutiker så får ni gärna tipsa om dem också!

Tack på förhand.

Cirkapriser

Tänk också på att ni måste ha dual/multiple entry visum för att komma tillbaka in i Kina från Hongkong; trots att det är "samma land" räknas det som att man lämnat PRC när man åker till HK.

Emil-G skrev:
Cirkapriser

Tänk också på att ni måste ha dual/multiple entry visum för att komma tillbaka in i Kina från Hongkong; trots att det är "samma land" räknas det som att man lämnat PRC när man åker till HK.
Tack för länken och visuminfon! Shit, det hade vi inte en tanke på!

Fler tips och åsikter?

Kan det verkligen stämma att ett 5D-hus kostar 15,200 (= 12540 sek)?! I Sverige kostar ju ett sånt hus 23995 kr!

Eller ett annat exempel, 50mm f/1.4 kostar i svenska kronor 2083 kr!

När jag var i HK för två år sedan stämde den listan över förväntan. Nikonoptik (som var aktuellt för mig då) var 30-60% billigare än i Sverige. Nu minns jag inte några exakta priser men en 105/2,8 kostade 3500 SEK (8500kr på ScP) och en 70-200/2,8VR runt 12000 (19000kr hos ScP).

En 5D kostar ju $2200-cashback i USA, det blir väl runt 13000kr så 12500 är väl inte omöjligt om du prutar lite. =)

Emil-G skrev:
När jag var i HK för två år sedan stämde den listan över förväntan. Nikonoptik (som var aktuellt för mig då) var 30-60% billigare än i Sverige. Nu minns jag inte några exakta priser men en 105/2,8 kostade 3500 SEK (8500kr på ScP) och en 70-200/2,8VR runt 12000 (19000kr hos ScP).

En 5D kostar ju $2200-cashback i USA, det blir väl runt 13000kr så 12500 är väl inte omöjligt om du prutar lite. =)
Shit. Det låter ju för bra för att vara sant. :D Häftigt! För visst är det världsgaranti på objektiv? :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto