Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpt en eos 550D
- Trådstartare gliz68
- Start datum
gliz68
Aktiv medlem
Misstänkte det. Köpte precis ett som är class 10 32Gb på WISH. Kanske inte bästa kvalitet men jag får ett hum om att det är det som är orsaken.Det låter rimligt att du får detta problem ifall kameran fyller bufferten snabbare än den kan tömma bufferten till minneskortet.
ztenlund
Aktiv medlem
Misstänkte det. Köpte precis ett som är class 10 32Gb på WISH. Kanske inte bästa kvalitet men jag får ett hum om att det är det som är orsaken.
Om du får ett som verkligen lever upp till det som står på etiketten...
martinot
Aktiv medlem
Misstänkte det. Köpte precis ett som är class 10 32Gb på WISH. Kanske inte bästa kvalitet men jag får ett hum om att det är det som är orsaken.
Att du köpt minneskort på WISH: där har du felet.
Kjell Andersson
Aktiv medlem
Obs, se till att minneskortet är formaterat i kameran om inte kan du få problemet du beskriver.
gliz68
Aktiv medlem
Det får man hoppas. Annars klagar jag på produkten och kräver pengarna tillbaka som en principsak. 90 spänn är ju egentligen inte hela världen.Om du får ett som verkligen lever upp till det som står på etiketten...
gliz68
Aktiv medlem
Har ett class 10, 128Gb MD med adapter men det funkar inte. Tror det är för stort.Det får man hoppas. Annars klagar jag på produkten och kräver pengarna tillbaka som en principsak. 90 spänn är ju egentligen inte hela världen.
PeterWem
Aktiv medlem
Wish är inte rätt ställe för minneskort. SanDisk-kopian Kimsnot eller vad skräpet heter säljs där.Stött på ett problem med min ny-gamla eos 550D den filmar bara 4-5 sekunder. Misstänker att det är minneskortet som har för låg classning. Ska vara minst 6 men tror mitt är 4. Är det ett beteende man kan vänta sig när classningen är för låg?
För filmning är det du redan nämnt class 6 vilket är 6MB/s. Max skrivhastighet hos 550D är 21MB/s vid fotografering och tömning av buffert. I princip vilket kort för 100-lappen i Sverige fungerar.
gliz68
Aktiv medlem
VERBATIM heter det jag köpt.Wish är inte rätt ställe för minneskort. SanDisk-kopian Kimsnot eller vad skräpet heter säljs där.
För filmning är det du redan nämnt class 6 vilket är 6MB/s. Max skrivhastighet hos 550D är 21MB/s vid fotografering och tömning av buffert. I princip vilket kort för 100-lappen i Sverige fungerar.