Annons

Köpt bild,

Produkter
(logga in för att koppla)

BigSpender

Medlem
Om man har tagit några kort och någon vill köpa dem, skickar man bildenfilen till honom eller hur går det till?, jag är ny på detta så snälla ha tålamod med mina kanske "korkade" fråger för er.
 
BigSpender skrev:
Om man har tagit några kort och någon vill köpa dem, skickar man bildenfilen till honom eller hur går det till?, jag är ny på detta så snälla ha tålamod med mina kanske "korkade" fråger för er.

Det är väl upp till dig och köparen. Vill köparen trycka bilden eller webpublicera så är ju filen att föredra, vill man däremot ha bild på väggen så kanske papperskopia är det man ska gå på (om inte köpare vill printa själv).

Sedan sätter man vanligtvis priset efter användningsområde ( när det gäller fil ). Priset för en papperskopia som du själv producerar är ju lite avhängigt prodkostnad samt eget önskat påslag.

Vissa som säljer filer gör det enkelt för sig genom att ha ett litet antal olika prisvarianter med stor frihet för köparen medan andra föredrar att kolla ex med www.blf.se och deras rekommenderade priser för olika former av publicering.

mvh
Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.