Annons

köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

Rashed

Ny medlem
Hej,
Jag köpte en digital kamera för vanligt Hembruk men det som jag tyckte var dåligt med den var att inomhus när jag hade night program på så var den mycket känsligt med skakningen. Men när jag tog bilder med automat då fick jag mörka bilder. Så jag vill ha köparåd om vilken kamera som passar. Jag vill lägga max 3500kr.

Akta dig, här kan du få huvudet avbitet snabbare än kvickt!

Svaret du får är det är så det funkar. Är det dåligt ljus, måste man ha en bra kamera för att det inte ska bli skakigt eller mörkt. Det har med exponeringstider och sensorn att göra. De lärde tvista om vilka 3000-kronorskameror som är marginellt bättre i mörker, men problemet du upplever kommer nog kvarstå.

Svaret är systemkamera men det är dyrare och baserat på att man har ett stort intresse.

hur mycket ska exporenringstid ska ungefär vara och vilken typ av sensor? Vad säger ni om "Fujifilm FinePix S6500fd". Ge gärna förslag på de system kamera som passar så får jag se om jag har råd med det:)

Senast ändrad:
Om du vill ha snabba slutartider i svagt ljus utan blixt, så krävs det både höga ISO-tal och ljusstark optik.

Nej det inte att jag vill ha för snabba slutartider. det som jag vill är att jag får en ljus bild även om kameran skakar eller den person man tar kort på rör sig

Rashed skrev:
Nej det inte att jag vill ha för snabba slutartider. det som jag vill är att jag får en ljus bild även om kameran skakar eller den person man tar kort på rör sig

Det klarar väl alla kameror ?
Det har ju med exponeringen att göra, exponera (mät ljuset) rätt så blir bilden bra, om än skakig, använd stativ så blir allt som inte rör sig skarpt, annars så är det blixt som gäller.

/kent

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar