Annons

Köpråd! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Saypay

Ny medlem
Hej, I dagens läge har jag en Konica Minolta Dynax 5D med ett 18 -70 objektiv tror jag att de är,
som jag funderar på att sälja..

men jag har ingen aning om vad jag ska köpa efter jag sålt en, så nu vänder jag mej till er!

Vill ha en bra, stabil kamera som de finns många roliga objektiv till, typ fisheye, något fint makro med mera,
hade varit ett + i kanten om det gick att filma med den,
Funktionen för att kunna fota 3 olika exponeringar samtidigt(glömt namnet men tror de är AEB det heter),
inte allt för dyr att köpa in, runt 3000 - 4000 kr hade tänkt försöka hitta någon begagnad i bra skick.

Det jag ska fota är väll allt möjligt, allt från bilar till blommor typ

tack på förhand
 
Hej, har läst igenom det dära nu 2 gånger, tycker att de var en bra fingervisning eller hur man ska säga..

sen har ja kikat lite på en canon 1100D då den går att hitta till ett bra pris..

Vad skulle ni kunna rekomendera för någon annan än dom som stod på hemsidan?

Som jag skriver på tipssidan: det finns inga dåliga (moderna) digitala systemkameror. Köp en som du gillar att hålla i som passar din budget, så blir det nog bra.

Per.
 
K5

K5 är en underbar kamera, verkligen en stabil och väl byggt hus som levererar. Tyvärr tror jag den även begagnad, ligger något högre än budget 3-4000... men den är skön. Om du satsar på Pentax, vilket byggt några riktigt stabila kamerahus... kan du få en Pentax K200D med vädertätning (begagnad) för summan. Att välja Pentax (trots att jag är Pentaxian) är ett medvetet val, med sina eventuella begränsningar. Utbudet av objektiv ex. är inte lika stort.... men välbyggt och kvalité är det i K200D och K5... jag har dem båda och det är "stridsvagnar". Dessutom kan du köpa fina begagnade AFobjektiv till Pentax, då fattningen är densamma på de nya husen.
Filmfunktion finns i K5...
 
Inte alls fånigt, det är härligt att vara nöjd med sin kamera (Eller TV, soffa, bil, eller vad det nu är..).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.