** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Köpråd vidvinkel

Produkter
(logga in för att koppla)

Veil

Aktiv medlem
Hej allesammans!

I dagsläget använder jag en Canon EOS 350D med bl.a ett Tamron SP 10-24mm 1:35-4,5 vidvinkelobjektiv.
Nu har jag bestämt mig för att köpa en D800 eller en D810 och ska därav köpa en FX vidvinkelglugg till min Nikon.

Jag har kikat på ett Nikon AF-S 14-24/2,8G ED
Självklart förstår jag att det skiljer sig ifrån mitt Tamronobjektiv. Men kommer det även vara skarpare än det jag har nu?

Den är bra men jag föredrar Nikons 16-35 för dess mer mångsidiga zoomomfång, det att frontlinsen sitter mer skyddat och dess motljusegenskaper. Det skadar inte att den är billigare och väger mindre. Att den har bildstabilisator har nästan ingen betydelse.

Hej allesammans!

I dagsläget använder jag en Canon EOS 350D med bl.a ett Tamron SP 10-24mm 1:35-4,5 vidvinkelobjektiv.
Nu har jag bestämt mig för att köpa en D800 eller en D810 och ska därav köpa en FX vidvinkelglugg till min Nikon.

Jag har kikat på ett Nikon AF-S 14-24/2,8G ED
Självklart förstår jag att det skiljer sig ifrån mitt Tamronobjektiv. Men kommer det även vara skarpare än det jag har nu?

Just den optiken är väl i det närmast legendarisk bland vidvinkelzoomar, referensen som alla andra jämförs med!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar