PerssonligaPersson
Medlem
Hej!
Jag letar efter en kamera och behöver rådgivning från några som vet vad de pysslar med.
Mina krav:
Absolut max 5000 SEK. Egentligen mellan 3 och 4, men ni vet hur det är...
Bra kvalitetskamera, gärna rätt lättanvänd.
Ska få plats i en ficka då den kommer att "vara med".
Ville ha wifi först, men tydligen är det mer lättsamt att sätta minneskortet i PCn bara....
Är fotonovis men vill ha möjlighet att "utvecklas" litegrann.
Kandidater so far:
Panasonic Lumix lx7. Känns lite "sådär" då ersättaren är på G när som helst, egentligen. Även få butiker som har den hemma. Har den kanske slutat tillverkas?
Sony RX100 1 eller 2. Egentligen är 2an för dyr. Lite googlande säger att jag vill ha 2an. Blir 5050 pix med sonys cashback ca.
Canon S120. Känner inget speciellt för denna, dock är den hemskt kompakt!
Kan Nikon J1 vara något...? Eller är den för stor för en ficka?
Fujifilm X30: Överskrider budgeten med 500. Men den är "ny". Det känns bra. Den verkar vara liten med?
Tar gärna emot fler förslag. Kommer med största sannolikhet köpa från cyberphoto om det spelar någon roll. Dom verkar bra.
Edit: Hur är det med blixt... Det kan ju vara bra att ha, men att köpa till en löst är dyrt som satan...?
Jag letar efter en kamera och behöver rådgivning från några som vet vad de pysslar med.
Mina krav:
Absolut max 5000 SEK. Egentligen mellan 3 och 4, men ni vet hur det är...
Bra kvalitetskamera, gärna rätt lättanvänd.
Ska få plats i en ficka då den kommer att "vara med".
Ville ha wifi först, men tydligen är det mer lättsamt att sätta minneskortet i PCn bara....
Är fotonovis men vill ha möjlighet att "utvecklas" litegrann.
Kandidater so far:
Panasonic Lumix lx7. Känns lite "sådär" då ersättaren är på G när som helst, egentligen. Även få butiker som har den hemma. Har den kanske slutat tillverkas?
Sony RX100 1 eller 2. Egentligen är 2an för dyr. Lite googlande säger att jag vill ha 2an. Blir 5050 pix med sonys cashback ca.
Canon S120. Känner inget speciellt för denna, dock är den hemskt kompakt!
Kan Nikon J1 vara något...? Eller är den för stor för en ficka?
Fujifilm X30: Överskrider budgeten med 500. Men den är "ny". Det känns bra. Den verkar vara liten med?
Tar gärna emot fler förslag. Kommer med största sannolikhet köpa från cyberphoto om det spelar någon roll. Dom verkar bra.
Edit: Hur är det med blixt... Det kan ju vara bra att ha, men att köpa till en löst är dyrt som satan...?
Senast ändrad: