Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd systemkamera, prisklass 6-7000 kronor!

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel Night

Ny medlem
Hej,

Ny på forumet och ny när det gäller fotografering så jag skulle behöva hjälp med mitt kommande kameraköp.

Har fotat med en enkel Panasonic DMC-LS3 kompaktkamera men då intresset växt efter en fotorik semester utomlands så vill jag nu satsa på lite bättre saker.

Vad skall man satsa på när man har en budget på 6-7000 kronor och vill komma igång och fota direkt?

Bilagor

• super_market.jpg
    super_market.jpg
    33 KB · Visningar: 376
Admin: Du kan ta bort denna tråden och mitt konto. Har hittat ett annat fotoforum där folk verkligen hjälper en istället för som här.

Har du provat att söka på forumet ?
Eller det kanske är för jobbigt ?

Det kommer upp samma frågor varje dag här på forumet ideligen och jag kan inte förstå varför folk inte först söker svar på sina frågor genom att läsa tidigare inlägg !

Om man inte kan hitta den information man söker efter så är det helt OK att skriva ett inlägg, men din fråga finns det tusentals med svar på om du bara orkar söka.

rolle

Joel Night skrev:
Admin: Du kan ta bort denna tråden och mitt konto. Har hittat ett annat fotoforum där folk verkligen hjälper en istället för som här.

Här på Fotosidan vill många sätta nivån lite högre. Det krävs en insats från din sida för att folk ska orka engagera sig. Man kan inte besvara en så bred fråga. Det finns folk här som har oändligt med kunskap om allt möjligt inom foto, men kan ändå inte bestämma sig vilket objektiv de ska köpa eller ta med sig på sin dagliga runda. Foto är komplicerat och ju mer man kan, desto svårare blir besluten som behöver tas.

För 6-7000 kan du köpa ett beggat hus och Sigmas 10-20EX, perfekt på semestern.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar