Numera är det ingen hejd på uppfinningsrikedomen vad gäller att bedra folk och FS är förvisso drabbat.
Jag agerar precis som Flash Gordon vid köp/sälj. Oavsett om jag står som köpare eller säljare. Längre medlemskap och aktivitet samt helst betalande medlem med upplagda bilder är en ganska säker garanti för att det hela ska fungera ganska riskfritt.
Har aldrig blivit lurad på FS, men väl på Blocket en gång.
Jag förstår att ledningen på FS inte kan göra så mycket åt bedrägeriförsöken mer än att varna.
Men jag kör igen med min gamla käpphäst: Jag anser att FS absolut INTE ska vara en gratis annonspelare för vem som helst utan i första hand en trevlig och berikande sida för alla fotointresserade som vill diskutera och titta på bilder, diskutera olika ämnen och utrustning. Däremot är jag tacksam för att den servicen finns. Tråkigt att den missbrukas.
SÅ: Inför en karenstid för nya icke betalande medlemmar innan de får annonsera Tror att det skulle gallra bort en stor del av bedrägeriförsöken. Tyvärr drabbar det ju den nya medlem som är seriös, men finns seriositeten är det ju billigt att vara medlem på FS i sin grundform.
Nu är det ju ingen garanti för att en ny medlem som betalar avgift inte skulle kunna vara en bedragare, men FS har ju i så fall personens uppgifter.