Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Om man har betalat via swish så polisanmäl.Han är nu ansluten till swish iallafall.
Med Swish så vet banken vem personen är.
Polisen är nog inte ointresserad men de blir väl dränkta av fall o siktar garanterat in sig på de som ger flest anmälningar.
fotobollfoto
Aktiv medlem
Personen bakom Swish-kontot kan vara en målvakt. En stackar obemedlad människa som lånar ut sitt namn och konto för några burkar starköl.Om man har betalat via swish så polisanmäl.
Polisen är nog inte ointresserad men de blir väl dränkta av fall o siktar garanterat in sig på de som ger flest anmälningar.
PMD
Aktiv medlem
Det kan hända att polisen har mer tid att utreda bedrägerier av den arten nu. En intervju med polisområdeschefen i Västmanland som berättar att buset håller sig mer inne nu:Om man har betalat via swish så polisanmäl.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...ade-brottsmonster-till-foljd-av-coronaviruset
joakim d
Aktiv medlem
Från första inlägget:
"Startar denna tråden för att varna för skumma annonser på Fotosidan Köp&Sälj"
Det vore ju bra om vi kunde hålla oss till det och lämna andra funderingar, goda råd och åsikter till andra trådar. En poäng med en sådan här tråd är ju att man ska kunna gå in och se om det är något skumt på gång just nu på Köp & Sälj eller snabbt kunna skanna av om en potentiell köpare/säljare som beter sig lite underligt nämns här och då vore det ju tacknämligt om det inte fanns alltför många inlägg som man måste gå igenom som inte är relevanta på något sätt.
"Startar denna tråden för att varna för skumma annonser på Fotosidan Köp&Sälj"
Det vore ju bra om vi kunde hålla oss till det och lämna andra funderingar, goda råd och åsikter till andra trådar. En poäng med en sådan här tråd är ju att man ska kunna gå in och se om det är något skumt på gång just nu på Köp & Sälj eller snabbt kunna skanna av om en potentiell köpare/säljare som beter sig lite underligt nämns här och då vore det ju tacknämligt om det inte fanns alltför många inlägg som man måste gå igenom som inte är relevanta på något sätt.
torbeno
Aktiv medlem
Hej
Denna verkar inte stämma.
Vi hade bra kontakt tills att jag betalde och nu inget svar. Den ende Marcus Eriksson i Åsele har jag fått kontakt med och han har inte denna annons
Annonsmarknad - Säljes - sony a7 iii - Fotosidan
www.fotosidan.se
brordin
Medlem
Här nämns en annan annons med en Marcus Eriksson. Förvisso i Åre men ändå https://www.fotosidan.se/forum/threads/bedragare-på-blocket-tradera-m-fl.130287/page-116
PeterWem
Aktiv medlem
Det där är fejk så det skriker om det. Gör en polisanmälan direkt. Hur betalade du?Hej
Vi hade bra kontakt tills att jag betalde och nu inget svar. Den ende Marcus Eriksson i Åsele har jag fått kontakt med och han har inte denna annonsAnnonsmarknad - Säljes - sony a7 iii - Fotosidan
www.fotosidan.se
torbeno
Aktiv medlem
Gjort det nu. Swishade. Fick tag på den rätte killen vars identitet han försökte efterlikna och han hade haft fler som hört av sig och hört om det stämde. Jag har viss förhoppning om att detta skall reda upp sig. Swish skall väl ha spårbarhet?Det där är fejk så det skriker om det. Gör en polisanmälan direkt. Hur betalade du?
fotobollfoto
Aktiv medlem
Ja, någon är ju innehavare av bankkontot som pengarna går till. Vilket namn stod det som mottagare när du godkände betalningen med BankID?[...]. Swish skall väl ha spårbarhet?
torbeno
Aktiv medlem
Det stod samma namn som säljarens så därför antog jag att det var okJa, någon är ju innehavare av bankkontot som pengarna går till. Vilket namn stod det som mottagare när du godkände betalningen med BankID?
fotobollfoto
Aktiv medlem
Ja, det är ju en första hygien-kontroll.Det stod samma namn som säljarens så därför antog jag att det var ok
Enligt hitta finns det 944 personer med samma namn i Sverige.
Du borde via din bank kunna få reda på vem av dessa 944 som fick dina pengar. Om de vill att vi ska kunna lita på Swish som betalmetod vill säga.
torbeno
Aktiv medlem
Mm, jag har ju polisanmält det hela och funderar på om jag skall göra så mycket mer Vill inte blanda mig i mer än nödvändigt om det stör polisens arbete. Även om jag får reda på vem detta är så kan jag ju inte ta lagen i egna händer direkt.Ja, det är ju en första hygien-kontroll.
Enligt hitta finns det 944 personer med samma namn i Sverige.
Du borde via din bank kunna få reda på vem av dessa 944 som fick dina pengar. Om de vill att vi ska kunna lita på Swish som betalmetod vill säga.
Cambo
Aktiv medlem
Annonsen kvar och väntar på fler spekulanter!Mm, jag har ju polisanmält det hela och funderar på om jag skall göra så mycket mer Vill inte blanda mig i mer än nödvändigt om det stör polisens arbete. Även om jag får reda på vem detta är så kan jag ju inte ta lagen i egna händer direkt.
PMD
Aktiv medlem
Var det samma namn på innehavaren av telefonnumret du swischade till?Det stod samma namn som säljarens så därför antog jag att det var ok
PMD
Aktiv medlem
Ingen kanske har anmält den till fotosidans redaktion än?Annonsen kvar och väntar på fler spekulanter!
PeterWem
Aktiv medlem
Jo.Ingen kanske har anmält den till fotosidans redaktion än?