Drutt3n
Aktiv medlem
Rätt ny här på fotosidan och pysslar med foto som halvseriös hobby (helseriös när jag inte har dottern)
Nu är det så att kit-gluggen fått sig en smäll av dottern (tack o lov det inte va 4L gluggen)
Och den behöver ersättas med något vettigt & bra , har inte så stor budget tyvärr men går nog
att skaka fram en 3.5-4.500:- med lite tur.
Denna behöver ersättas före Jul ochså givetvis , så tid är viktigt justnu.
Har kollat runt lite på div gluggar tex dessa , gärna gluggar som INTE låser mig till 500'an då jag planerar att byta till FF så fort jag får råd.
Sigma AF 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM
Tamron AF 17-50/2,8 DI II SP XR
Tamron AF SP28-75/2,8 DI IF XR
mm men jag behöver lite hjälp med detta.
Nuvarande utr består av följande.
Canon 500D Hus
Canon SpeedLite 430EX II
Stativ , whitebox, mm mm
Nuvarande Gluggar.
Canon 18-55mm Kitgluggen (Ej brukbar längre och behöver bytas.)
Canon 70-200mm 4L IS
Canon 50mm 1.8
Det som blir mest fotat är dottern och en hel hör med andra ungar när vi är ute på diverse aktiviteter och bus ,lucia,avslutningar,mm, blir även en hel del vintersport typ snowboard , skoterfoton , mycket resefoto utomlands mm på sommaren och givetvis lek & sport i massor.
Blir även ett och annat porträtt , och ett och annat halvseriöst produktfoto åt div vänner.
Hoppas på lite snabb feedback och ideer så det kanske går att handla något till julen , iofs funkar juh 50mm rätt ok men skönt att kunna skruva lite mellan 1X-70 iaf.
Mvh
Johan Söderström
Nu är det så att kit-gluggen fått sig en smäll av dottern (tack o lov det inte va 4L gluggen)
Och den behöver ersättas med något vettigt & bra , har inte så stor budget tyvärr men går nog
att skaka fram en 3.5-4.500:- med lite tur.
Denna behöver ersättas före Jul ochså givetvis , så tid är viktigt justnu.
Har kollat runt lite på div gluggar tex dessa , gärna gluggar som INTE låser mig till 500'an då jag planerar att byta till FF så fort jag får råd.
Sigma AF 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM
Tamron AF 17-50/2,8 DI II SP XR
Tamron AF SP28-75/2,8 DI IF XR
mm men jag behöver lite hjälp med detta.
Nuvarande utr består av följande.
Canon 500D Hus
Canon SpeedLite 430EX II
Stativ , whitebox, mm mm
Nuvarande Gluggar.
Canon 18-55mm Kitgluggen (Ej brukbar längre och behöver bytas.)
Canon 70-200mm 4L IS
Canon 50mm 1.8
Det som blir mest fotat är dottern och en hel hör med andra ungar när vi är ute på diverse aktiviteter och bus ,lucia,avslutningar,mm, blir även en hel del vintersport typ snowboard , skoterfoton , mycket resefoto utomlands mm på sommaren och givetvis lek & sport i massor.
Blir även ett och annat porträtt , och ett och annat halvseriöst produktfoto åt div vänner.
Hoppas på lite snabb feedback och ideer så det kanske går att handla något till julen , iofs funkar juh 50mm rätt ok men skönt att kunna skruva lite mellan 1X-70 iaf.
Mvh
Johan Söderström