Annons

Köpråd - Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja...hur kan det hänga ihop tror du?
Kitobjektiv är i regel av sämre kvalitet oavsett Sigma eller Nikon.

Förstod du nu , eller skall vi gå ned ytterligare en nivå?

Sämre kvalitet än vad? För sitt pris är de flesta moderna kitobjektiv bra. Tio år gamla skräpobjektiv från Sigma kan aldrig vara kitobjektiv till en Nikonkamera (men däremot till Sigmas egna kameror). Däremot kan förstås tredjepartsobjektiv säljas i paket med en Nikonkamera, men det är en annan sak.
 
Suck! Jag vet inte hur jag skall förklara min syn på "kitobjektiv" så att gemene man skall förstå. Men en normalbegåvad människa förstår säkert. ;-)

Kitt-objektiv är de objektiv som vanligtvis säljs tillsammans med kameror. I fallet Nikon så brukar det vara 18-55 mm, 18-105 mm eller 18-140 mm för DX-kameror och 24-85 mm för FX-kameror.

Jag vet inte vilja objektiv som Sigma säljer tillsammans med sina Foveon-kameror, men Tamron tillverkar inga kameror och säljer därför, per definition, inga kitt-objektiv. Däremot tillverkar de en del budgetobjektiv.
 
Kitt-objektiv är de objektiv som vanligtvis säljs tillsammans med kameror. I fallet Nikon så brukar det vara 18-55 mm, 18-105 mm eller 18-140 mm för DX-kameror och 24-85 mm för FX-kameror.

Jag vet inte vilja objektiv som Sigma säljer tillsammans med sina Foveon-kameror, men Tamron tillverkar inga kameror och säljer därför, per definition, inga kitt-objektiv. Däremot tillverkar de en del budgetobjektiv.

Du har besvarat min kommentar ang kitobjektiv , men jag förstår inte kopplingen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.