SimonA
Avslutat medlemskap
Jag har med åren kommit på att jag har ett litet intresse för foto och har därmed bestämt mig för att köpa en systemkamera. Jag har inga speciella objekt jag ska fotografera utan det är blandad kompott. Mest utomhusfotografering är dock ett som är säkert.
Ska iväg på en 5 månader lång resa till asien under vintern vilken kameran ska med på, detta kanske kan vara värt att veta när det gäller köpråd. Vad vet jag.
Budgeten har ingen direkt gräns utan jag vill ha en prisvärd kamera med skapliga möjligheter. Jag har själv tittat på kameror kring 5-6 tusen vilket känns rimligt.
Antagligen blir det mycket bilder på natur, människor etc. Möjlighet att fotografera saker i rörelse är givetvis en fördel. Att komma ihåg är att jag aldrig tidigare haft en systemkamera och är därmed en riktig nybörjare. Mitt intresse leder förhoppningsvis till att jag läser en hel del och förhoppningsvis lär mig fort.
Ett par önskemål:
Inte gigantisk stor
Bra batteritid
Vilken kamera ska jag köpa?
Behöver jag extra objektiv?
Var ska jag köpa kameran?
Var får jag tag i en bra väska till den?
Övriga tillbehör?
Tack på förhand!
Ska iväg på en 5 månader lång resa till asien under vintern vilken kameran ska med på, detta kanske kan vara värt att veta när det gäller köpråd. Vad vet jag.
Budgeten har ingen direkt gräns utan jag vill ha en prisvärd kamera med skapliga möjligheter. Jag har själv tittat på kameror kring 5-6 tusen vilket känns rimligt.
Antagligen blir det mycket bilder på natur, människor etc. Möjlighet att fotografera saker i rörelse är givetvis en fördel. Att komma ihåg är att jag aldrig tidigare haft en systemkamera och är därmed en riktig nybörjare. Mitt intresse leder förhoppningsvis till att jag läser en hel del och förhoppningsvis lär mig fort.
Ett par önskemål:
Inte gigantisk stor
Bra batteritid
Vilken kamera ska jag köpa?
Behöver jag extra objektiv?
Var ska jag köpa kameran?
Var får jag tag i en bra väska till den?
Övriga tillbehör?
Tack på förhand!