Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd Kamera m dubbelexp
- Trådstartare Dalåker
- Start datum
grummel
Aktiv medlem
D200 kan du ta dubbelexponeringar med, antar att du kan det med D300 också men det vet jag inte. Vill du fota låg iso så har D200 bas iso på 100 medan D300 har på 200, kan vara att tänka på. Annars är de väldigt likvärdiga bildkvalitets mässitt på låga iso. Lite billigare med samma bildkvalite som D200, men lite sämre byggt hus och lite mer "menypill" finns D80.
PeterEskilsson
Aktiv medlem
Fast du kan väl lika gärna lägga ihop bilderna i PS, efteråt?
Då spelar det ju ingen roll vilken kamera du har?
Då spelar det ju ingen roll vilken kamera du har?
Dalåker
Aktiv medlem
D200 kan du ta dubbelexponeringar med, antar att du kan det med D300 också men det vet jag inte. Vill du fota låg iso så har D200 bas iso på 100 medan D300 har på 200, kan vara att tänka på. Annars är de väldigt likvärdiga bildkvalitets mässitt på låga iso. Lite billigare med samma bildkvalite som D200, men lite sämre byggt hus och lite mer "menypill" finns D80.
Klarar D80 dubbelexp ?
Kan tillägga att jag skall ha kameran som ett experiment och lek komplement till min canon 40d som jag är för övrigt nöjd med. Jag vill inte jobba i PS utan kör i LR.
grummel
Aktiv medlem
Klarar D80 dubbelexp ?
Kan tillägga att jag skall ha kameran som ett experiment och lek komplement till min canon 40d som jag är för övrigt nöjd med. Jag vill inte jobba i PS utan kör i LR.
Jo D80 klarar att ta dubbelexponeringar
quarc
Aktiv medlem
Pentax K10 och K20 klarar detta. Man kan dessutom ta fler än 2 bilder om man vill. Dessutom kan detta kombineras med Bracketing för de som så önskar. Har aldrig testat, men är tydligen populärt bland fotografer som jobbar med stativ och statiska miljöer då det ökar dynamiken (typ av HDR).
J_Hallvede
Aktiv medlem
Om det bara är för lek, varför inte köpa en analog kamera?