ANNONS
Annons

Köpråd i denna djungel

Produkter
(logga in för att koppla)

mackie77

Medlem
Hej!
Jag försöker hitta den kamera som är rätt för mig och undrar om jag skulle kunna få lite hjälp av alla er som är kunniga där ute.

- Vill ha en kamera som jag kan framkalla bra papperskopior
- Vill gärna ha möjligheter att kunna styra bländare och exponering för att lära mig bli en bättre fotograf eftersom kan se resultatet direkt.

Har fastnat lite för Canons kameror framförallt Ixus 400 och A70. Vad tror ni om dessa vilken skulle ni rekommendera? Eller kanske en helt annan? Det är en snårig djungel detta med digitalkameror...

Tacksam för synpunkter!

M

Jag har för mig att G5 är lite för dyrt för min plånbok.

Har kollat in skillnaderna på Cyberphoto och det enda jag kan se är att A80 fått 4 megapixlar och har en lite större zoom och att den kostar lite mera samt är fysiskt större. Är det värt det?

Genomsiktssökaren på G5 stämmer uselt dålig och kan nästan betraktas som värdelös.

Titta hellre på andra kameror, Olympus 5050 har klart bättre sökare, och jag ska nog satsa på att köpa 5060 när det kommer i höst.

Slå till på en A80!

Lagom pris, manuella möjligheter är alltid bra att ha.

Ända minus är väl storleken.
Ingen innerfickskamera utan en jackfickekamera.

mackie77 skrev:
Jag har för mig att G5 är lite för dyrt för min plånbok.

En begagnad G3:a kanske vore något? Jag hade en G3:a tidigare och det var en fantastisk kamera. Dessa har gått ner i pris i höst, en ny kostar idag 5790:- hos en inte alldeles okänd fotohandlare i Nässjö, så begagnatpriset borde ligga en bit under det.

Själv har jag som sagt sålt min G3:a och håller som bäst på att köra in mig på min Nikon 5400. Och av de två kamerorna så tror jag nog att G3:an är den mest användarvänliga + att den har RAW-format.

/AnnaKarin

Jag är visserligen frestad att köpa den allra bästa kameran men blir lite osäker med att köpa begagnat.

Hur som helst på en vanlig Canon EOS så har man en display i sökaren där man kan se bländare och exponering finns det på dessa digitala också (A70/A80 o G3)?

M

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar