Annons

Köpråd för film/foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Cooltrain

Medlem
Hej!

Letar efter en kamera som funkar bra för både film & foto.

Kriterierna är att det ska funka att filma 4K och slowo (inte nödvändigtvis ihop men helst)

Dessutom så vore det nice med en extern mikrofon och minneskort.

Sen till det viktigaste. Den ska vara liten... LITEN.

Bildkvaliteten på foto är inte nr 1, eftersom dom flesta kameror idag funkar ganska bra. Jag är alltså inte ute efter en 50K kamera utan en liten, behändig som funkar som ett bra mellanting för både foto och film. Om ni undrar över budget så kan vi sätta en gräns vid 10K och en gräns vid 20K, sen är frågan hur mkt man får för pengarna...

Har ni några förslag?

Mvh
 
Två frågor. Vilken typ av filmning ska du göra och hur liten ska den vara ?

Är det mestadels "statiskt" skulle jag kika på t.ex. Sony A6300/6500. Är det action skulle jag titta på något annat pga. den långsamma avläsningen av rullande slutaren som ger ganska mycket "jello".
Kanske nån av Panasonics modeller passar. Många av dem är på rea just nu.
 
Hej!

Letar efter en kamera som funkar bra för både film & foto.

Kriterierna är att det ska funka att filma 4K och slowo (inte nödvändigtvis ihop men helst)

Dessutom så vore det nice med en extern mikrofon och minneskort.

Sen till det viktigaste. Den ska vara liten... LITEN.

Bildkvaliteten på foto är inte nr 1, eftersom dom flesta kameror idag funkar ganska bra. Jag är alltså inte ute efter en 50K kamera utan en liten, behändig som funkar som ett bra mellanting för både foto och film. Om ni undrar över budget så kan vi sätta en gräns vid 10K och en gräns vid 20K, sen är frågan hur mkt man får för pengarna...

Har ni några förslag?

Mvh

Se på tex. en RX100V.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.