Annons

Köpråd Canon EOS 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

Angmark

Ny medlem
Hej,

Jag har funderat på att köpa en Canon 600D men är nybörjare när det gäller systemkameror. Min fråga är om detta är ett värt paket eller om jag till en början borde köpa endast 600d med kitobjektivet (länk).

Har av trådarna förstått att ni gärna vill veta användningsområde men i och med att det är nytt så kommer jag fota lite allt möjligt för att lära mig funktionerna och vad jag kan göra med kameran. Frågan är främst, är det första prisvärt eller skall jag satsa på det senare och köpa till annat objektiv separat?

Tacksam för svar!
 
18-135 är inte värt 2200 i mellanskillnad. Handlar det om 500-1000 så är det kanske överkomligt.
Objektiven ska vara ungefär lika bra, men du får ytterligare brännvidd med 18-135.

När jag köpte min första systemare fick jag med ett 18-55. I efterhand skulle jag nog ha valt 18-135. Sen utvecklas man ganska fort och då händer det att man tröttnar på dessa objektiv...
 
Ok, tack för svaret! Rabatten är ju inte så stor jmf med att köpa objektivet för sig. Köper det billigare så länge för att sen köpa till när jag vet bättre vad jag vill ha.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.