larsborg
Aktiv medlem
Du dömer ut 40D och därmed resten av dom proffs och amatörer som har gett den mycket goda recensioner och fortsätter och göra så .
Det är en bra kamera kom inte och säg nått annat sedan är det ju upp till den som fotograferar vilken känsla man har för utrustningen.
Återigen är mitt råd, gå till butiken och känn och titta samt fråga.
Sök även efter recensioner.
Kvalitén på kamrorna idag är hög och håller du dig till dom kända märkena så är det bra grejer och det finns en 2:a handsmarknad om man vill byta upp sig också.
Jaså, det må vara din logik, att jag skulle döma ut 40D, det kanske kan vara så, att du själv har detta hus och anser dig vara en av dessa
"... proffs och amatörer som har gett den mycket goda recensioner ..."?
Mitt svar var enbart en tolkning av trådskaparens tvekan inför 40D, - alltså, varför tveka och ändå köpa, då brukar det bli en konflikt senare!
Men, som ofta på FS Forum, ägarna till vissa kameramodeller är så enögda i sitt tyckande, att de blir helt insnöade, om någon skulle säga något negativt till deras eget kameraval, - det blir mera än parodi, än ett förnuftigt försvarstal!
Trådskaparen ville ha råd, var tveksam inför sitt val av tre olika kamerahus, störst tvekan var inför 40D, att då bombardera med argument enbart för 40D, då blir det bara tveksamma, löjliga svar!
Jag gjorde åtminstone en breddning med mitt tidigare svar, tipsade om andra tillverkare:
"Nu har även Nikon, Olympus, Pentax, Sony små kompakta systemkameror, men du har troligen bestämt dig för Canon, så jag skall inte spåra in på något annat val, - det är ändå fotografen, som är viktigast för fina bilder."