Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa zoom objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Corally

Medlem
Ska köpa ett zoom 70-300 funderar då på vad ska jag ha.
Nikons med bild stab eller zigma Tamron som är betydligt billigare. Tror inte att jag kommer att använda det så jätte mycket mest till typ foto av fåglar och djur,
Är det värt att lägga till pengarna för nikon eller ska man gå på budget typ Tamron för under 2000kr
Har en D40X och kit objektivet samt en 18-135 nikon
Eller ska man välja något annat

Ja det måste vara motor både sigma och Tamron har ju släppt det till sina 70-300 nu.
Innan var det ju bara nikon att välja på

Corally skrev:
Ska köpa ett zoom 70-300 funderar då på vad ska jag ha. Nikons med bild stab eller zigma Tamron som är betydligt billigare.
Det är ju en hel del prisskillnad -- men min erfarenhet är att man sällan ångrar att man köpt det dyrare/bättre alternativet. Och på ett rejält tele är VR fantastiskt trevligt.

Utan att direkt ha koll på Nikonsortimentet misstänker jag att Nikons zoom dessutom är lite bättre än de billiga Sigma- och Tamronmodellerna.

Förmodligen kan du få tag på Nikongluggen begagnad -- titta på annonserna har på FS.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto