Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa uppgradering på Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

ollebroksten

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om man vill köpa den billigare uppraderingsversionen av CS, i stället för fullversionen, måste man ha photoshop 7 innan eller räcker det med vilken photoshop som helst?

mch/Olle
 
Beror på vilket uppgraderingspaket du letar efter.

7.0 -> CS

eller

Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition eller PhotoDeluxe -> CS
 
Undrar om det alternativet finns.. Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition eller PhotoDeluxe är väl alla versioner som kommit senare än 5.5

Så troligen så är det nog bäst och enklast att köpa helt nytt. Men kolla på adobe's hemsida. Du kan säkert maila och fråga dem om det går att uppgradera från 5.5 till CS.
 
Jag har uppgraderat från Photoshop 6 till CS. Men jag tror inte att man kan uppgradera från Photoshop 4 eller 5 till CS
 
Adobe Photoshop CS Upgrade (Windows) Swedish SEK 2.220,00 SEK 2.775,00

Obs! Uppgraderingen gäller inte för licensierade användare av Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition eller PhotoDeluxe.


Det är står i internetafäärn på adobe.se.
De borde ju nämna om inte alla photoshop versioner fungerar
 
Nja... Tror nog att det finns en gräns för hur långt tillbaka man kan uppgradera ifrån.

Det blir väl som att tro att man kan uppgradera win 3.1 till winXP. (Har viserligen aldrig testat det. ;o)


Men maila och fråga dem.. tror att vi är några som är intresserade av svaret.
 
Hittade följande hos Adobe.com

Adobe Photoshop CS Upgrade
To install upgrade successfully, you will need a licensed version of Photoshop 7.0 or earlier on the same platform as this purchase.
NOTE:Upgrade does not apply to Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition, or PhotoDeluxe licensed users.

Så det vekar ju faktiskt vara möjligt med alla tidigare versioner. :eek:) Trevligt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.