ANNONS
Annons

Köpa Tamron 90mm Macro till Canon i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Hejsan!

Vet att jag har skrivit en massa (eller, ja, 1-2 iaf) trådar om att köpa Tamron 90mm Macro från Hong Kong via Ebay.

Men nu är det så att en släkting till mej ska ner till USA en vända, och vad jag vet så är objektiven billigare där än i Sverige?

Tyvärr vet jag inte riktigt vart han ska (till vilken stad), så jag kan inte fråga efter en butik med billiga objektiv i just en specifik stad, utan jag kan istället fråga i vilken prisklass objektiven brukar ligga i idag?

Betydligt billigare än i Sverige vad jag har hört, det är väl sant?

Och sedan avslutar jag med en till fråga, ett objektiv från USA passar väl en kamera (Canon EOS 1000D) som jag har köpt i Sverige?

MVH

Edit. Kanske tillomed finns någon hemsida liknande pricerunner eller prisjakt fast ifrån USA?

Senast ändrad:
Var det inte din "bror" som startade den andra tråden???

Vi delar på accounten kan man säga, ja. Vi ska köpa Tamron 90-et tillsammans, därför kan det bli så att vi har gjort någon tråd med ett konto, och en annan tråd med ett annat.

Ber om ursäkt om det orsakar förvirring, dock ska vi inte diskutera det nu. :)

Visst kommer den passa om det är till Canon dock om du vill ha kartong mm så är risken stor att din släkting kan åka på tull om de upptäcker kartongen. För varför skulle man ha med sig kartongen till USA om man köpt optiket i Sverige.. Visst kan det hända att ingen upptäcker något men risken finns där!

Generellt sett så är objektiven billigare i USA än här. Självklart kan lokala avvikelser förekomma och dessutom är priserna oftast angivna utan lokalskatt som tillkommer. Jag tror inte att det blir några stora pengar du sparar på ett såpass "billigt" objektiv som Tamron 90 macro men en sparad krona är en sparad krona.

Nu vet jag inte var gränsen går på värde av varor man får ta med sig genom tullen men drygt 4000:- har jag för mig så då bör ett Tamron faktsikt kunna passera även om kartongen är med.

Annars kan man alltid skicka hem kartongen och papper alternativt om man är några som åker dela på det så att man passerar tullen var för sig.

Så fjantig du är alltså.

Om du menar min mejl heter jag "kattenjansson", men inte för att jag heter Jansson i efternamn?

Katten Jansson är en figur i Bamse (?) och en god vän till mej har det som smeknamn.

Men varför kan inte du, som vi andra, använda ditt riktiga namn?

Du reggar dig på fotosidan.se, ett av flera alias, påstår att du är 12 år när du är i realiteten 25 år.
Du vill hela tiden ha hjälp med något, kan inte göra en bildkommentar utan att be om en personlig guidning till hur man gör, i stället för att googla på tutorials eller köpa dig en photoshop bok.
Ett alias konto som ska "bara ha", precis som 12-åringar brukar vara, men kommer inte att ge tilbaka något till fotosidan.se medlemmar.

Så du, Erik Jansson från Uppsala, får nog "gå vidare" med ditt behov av andras hjälp utan bjuda på något själv.

Ha en trevlig kväll :)

Michael - Ser en hel del -

Du reggar dig på fotosidan.se, ett av flera alias, påstår att du är 12 år när du är i realiteten 25 år.
Du vill hela tiden ha hjälp med något, kan inte göra en bildkommentar utan att be om en personlig guidning till hur man gör, i stället för att googla på tutorials eller köpa dig en photoshop bok.
Ett alias konto som ska "bara ha", precis som 12-åringar brukar vara, men kommer inte att ge tilbaka något till fotosidan.se medlemmar.

Så du, Erik Jansson från Uppsala, får nog "gå vidare" med ditt behov av andras hjälp utan bjuda på något själv.

Egentligen, så borde jag inte bry mej överhuvudtaget.

Men, det är sjukt irriterande när folk påstår att jag ljuger om min identitet, ålder och även vart jag bor.

Jag heter förihelvete inte Erik Jansson, Ove Sturesson eller Britt-Marie Persson.

Jag bor inte i Uppsala, Storvik eller Happaranda för den delen heller.

Inse.

Nu orkar jag inte svara på dina helt onödiga kommentarer.

Och SJÄLVKLART, så frågar jag i forumet istället för att köpa mig en photoshop-bok eller vad du skrev, för att ta del av flera personers svar. Köper jag en bok där det står "För att få fina ögon gör såhär : Bla bla bla", så är det mycket bättre att få tips & råd av FLERA användare, som säger vad dom tycker. (tog bara ett exempel)

Och det går även mycket fortare att göra en tråd, istället för att googla. Och gör du en tråd är det ungefär 100% stor chans att du får bra svar, men googlar du kanske du söker på fel saker = och får fel svar.

Orkar inte skriva så mycket mer nu, men blev så fullständigt irriterad. Jag ska kanske köpa ett macro-objektiv av en viss "Kalle Kiander" här på fotosidan, efter att jag har gjort det får väl han intyga att jag är 12 år.

Här är ett utdrag på vad jag skrev på ett annat forum (gjort om det lite bara) där också alla skrev att jag var 15-20 år gammal :

Jag fattar inte varför så många tror att inte jag är 12. När man skriver slarvigt, utan stor bokstav och skit får man kritik för det. Och nu när jag försöker bete mej moget så får jag kritik för det.

Snälla, säg mej hur jag ska skriva för att ni ska svara moget och seriöst men ändå förstå att jag är 12?

För att ni ska inse att jag är 12 kan jag ju säga mitt namn på min bilddagbok : aka-SpiikeN. Och för att ni inte ska tro att det någon annans kan ni ju kolla på mitt namn här, William Spiik.

William _SPIIK_
aka-_SPIIK_en <-- Förstod ni likheterna?

Trattar hela högen.

Nu blev det tyst i din låda, är du offline eller sitter du och letar upp nån ny hemsida där det står att jag är 35 år den här gången eller?

Och vad blir mitt namn? Istället för Erik kanske det blir Lars? Vad vet jag.

Nåja

Hoppas William fått svar på sina frågor om köp i USA i alla fall.

Och sen en liten fundering till den/de som lägger ner tid på att gnälla på de som ställer frågor i forumet.

LÄGG NER!

Om ni tycker att att det är jobbigt att samma fråga återkommer flera gånger: sluta läs och svara inte, det sparar rätt mycket tid både för er och alla som gärna vill svara men inte orkar läsa en massa gnäll.

Om nån tycker att det är roligt att ha flera nick och diskutera med sig själv låt dom hålla på. De trättnar snart om ingen bryr sig.

Alltså Michael, fyfan vad patetisk du är. Hur gammal var du sa du?

Fast jag måste medge att jag log, men ändå.

oavsett om du är 12 år gammal eller inte, bor i uppsala eller kainolasjärvi så var ditt senaste inlägg inte riktigt något som främjar din fråga om köpråd för ett tamron 90mm.

för prisjämförelser i usa, kolla in pricegrabber.com, amerikanska pricerunner.

Så nu har du 3 nick...
Oavsett om du tycker att andra inte bör läsa tråden så kanske du bör tänka på att informationen inte enbart är till för dej.

För övrigt , är det inte dags för admin att storstäda lite grann???

3 acc? VAFAN SNACKAR DU OM?

Det är ju förihelvete Michael f8, förstår du inte det själv?

Fan vad arg jag blir, jag har inte fler acc era trångsynta trattar.

AHH

Kolla min ip-adress och jämför med hans.

oavsett om du är 12 år gammal eller inte, bor i uppsala eller kainolasjärvi så var ditt senaste inlägg inte riktigt något som främjar din fråga om köpråd för ett tamron 90mm.

för prisjämförelser i usa, kolla in pricegrabber.com, amerikanska pricerunner.

Men det där jävla äck*** Michael F8 sprider myter om att jag har dubbelacc, heter Erik, bor i Uppsala så nu har jag hälften av alla forum-rävar emot mej.

NEJ JAG HAR INTE FLER ÄN 1 ACC, JAG HETER INTE ERIK, BOR INTE I UPPSALA, BLA BLA BLA.

Skrev ett inlägg där jag skrev att ni skulle kolla min bdb, där har ni bevis. Jag är 12.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar