Annons

Köpa stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Thuflan

Aktiv medlem
Nu är det dags för mig att skaffa ett bättre stativ. Det är inte ett lätt val och när fotmässan är nu i Sthlm ska det bli av. Så nu vill jag ha lite tips vad ni tycker vad det finns för bra stativ, det ska kunna användas till macro m.m.
Ett stativ som jag fastnade lite för fanns hos photax som hette Benbo, är det något att ha? Tacksam till alla tips.

Ang. Benbo så tycker jag att Nr 1 och 2 är bra, men de är åxå väldigt stora även när de är ihopfällda. Nu ser jag att det kommit lite andra varianter av Benbo Trekker sedan jag testade dem, men Trekker-varianten tyckte jag känndes lite väl klen...
Vad har du får något nu och vad är du ute efter? Prisklass?

Själv köpte jag mig ett Velbon Sherpa pro cf-635 och cullman magnesit-kula för att ha ett lätt stativ till småbild, och det känns väldigt förtroendeingivande. Kostar en del, men jag tycker det är billigt i förhållande till vad man får betala för en del andra märken :)

Angående benbo har jag ingen egen erfarenhet, men det verkar som om man antingen gillar dom eller också inte alls kommer överens med konstruktionen. Bäst är nog att känna efter innan man köper, oavsett vad man väljer.

-affe

Det jag har nu är ett velbon maxi 347 gb, enkel och lätt stativ men... går inte om jag vill ha tyngre gluggar på därför tittar jag nu efter ett bättre. Manfrotto har jag tittat på, typ 804RC2 som Scandinavian Photo har som ett kit med huvud till men även Velbon sherpa eller Vangard Alta pro. Det är inte lätt val och därför vill jag ha lite kött på bena och sedan till fotomässan känna och klämma innan jag slutgiltigt bestämmer mig

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto