Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpa på nätet i Sverige
- Trådstartare lofling
- Start datum
ArneB
Aktiv medlem
Hej!
Jag sitter just nu och letar efter en ny kamera, en D700. Men priserna skiljer sig rätt mycket när jag tittar på pricerunner.se.
Är det någon som har tips på en bra näthandlare (och såklart någon man ska undvika)?
Tack på förhand!
//Jonas
www.cyberphoto.se
www.scandinavianphoto.se
www.hegethorns.se
www.fotovideo.se
är bra - det finns fler.
ErlandH
Aktiv medlem
Kollar man på www.prisjakt.se så kostar kameran 21999 hos Japanfoto, ungefär en tusenlapp mer hos Fotokungen, Fotovideo och Scandinavian Photo. Det är helt okej firmor allihop -- men om jag bodde på en ort där ingen av dessa har en fysisk butik skulle jag nog välja det sista alternativet. Ett stort och stabilt bolag med bra service.
lofling
Aktiv medlem
Tack ska ni ha!
Ja, Japanphoto var den första firman som dök upp. Men eftersom jag varit i USA i tre år har jag ingen koll alls.
Saken är den att jag undrar om det är värt att köpa i Sverige för garantins skull alternativt köpa nu i USA för $2349. Måste slå till snart så inte kronan sjunker för mycket i så fall. Men om kameran pajar verkar det som den måste tillbaka till USA för att få garantihjälp och då äts ju skillnaden upp...
Ja, Japanphoto var den första firman som dök upp. Men eftersom jag varit i USA i tre år har jag ingen koll alls.
Saken är den att jag undrar om det är värt att köpa i Sverige för garantins skull alternativt köpa nu i USA för $2349. Måste slå till snart så inte kronan sjunker för mycket i så fall. Men om kameran pajar verkar det som den måste tillbaka till USA för att få garantihjälp och då äts ju skillnaden upp...
Forslund
Aktiv medlem
www.inet.se är bra
equinoxus
Aktiv medlem
Själv inte handlat på Japanphoto, men har då inte hört nåt negativt om dom.
Dom har bäst pris enligt prisjakt så jag skulle helt klart handla där i det här fallet, även om jag själv alltid tidigare handlar hos Cyberphoto som är mycket seriösa - dock har ju alltid priset sin inverkan.
Kör hårt!
Är man osäker på ett företag är det ju bara att googla runt lite och se vad man hittar - brukar visa sig rätt snabbt om det handlar om ett oseriöst företag.
Dom har bäst pris enligt prisjakt så jag skulle helt klart handla där i det här fallet, även om jag själv alltid tidigare handlar hos Cyberphoto som är mycket seriösa - dock har ju alltid priset sin inverkan.
Kör hårt!
Är man osäker på ett företag är det ju bara att googla runt lite och se vad man hittar - brukar visa sig rätt snabbt om det handlar om ett oseriöst företag.
lofling
Aktiv medlem
Tack igen!
Japp, jag måste erkänna att jag var lite för slö för att googla.
Men med tanke på vad som hände i julas (kommer inte ihåg firmans namn) så vet man ju inte.
Det skiljde ju en del i pris trots allt, mer än jag har sett här i USA.
Jag handlar i princip allt från B&H, Amazon eller ephotocraft här i USA för att vara säker. Inte alltid de allra billigaste, men har varit mycket bra än så länge.
Japp, jag måste erkänna att jag var lite för slö för att googla.
Men med tanke på vad som hände i julas (kommer inte ihåg firmans namn) så vet man ju inte.
Det skiljde ju en del i pris trots allt, mer än jag har sett här i USA.
Jag handlar i princip allt från B&H, Amazon eller ephotocraft här i USA för att vara säker. Inte alltid de allra billigaste, men har varit mycket bra än så länge.
Forslund
Aktiv medlem
På prisjakt brukar jag gå efter pris på dyrare saker.. Sedan kollar jag in de som har 8-10 på sina omdömen. Det brukar sluta med att ajg handlar på Cyberphoto eller inet. Glöm inte bort att titta på omdömen om garantier, service osv! Det är värt någon hundring när det väl pajjar..
lofling
Aktiv medlem
Tack Jonas!
Japp, det är viktigt att hitta en bra näthandlare. Här i USA är det väldigt många från Brooklyn som kör med s.k. bait and switch. De säljer billigt, tror man, men sedan visar det sig att varken laddare eller batterier och annat ingår. Dessa får man köpa till svindyra priser...
Det var också som jag trodde, en D700 verkar gå på runt 24995 hos bra handlare. Det är en stor skillnad mot 2350 dollar, om nu kronan inte rasar.
Japp, det är viktigt att hitta en bra näthandlare. Här i USA är det väldigt många från Brooklyn som kör med s.k. bait and switch. De säljer billigt, tror man, men sedan visar det sig att varken laddare eller batterier och annat ingår. Dessa får man köpa till svindyra priser...
Det var också som jag trodde, en D700 verkar gå på runt 24995 hos bra handlare. Det är en stor skillnad mot 2350 dollar, om nu kronan inte rasar.