Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa objektiv.

Produkter
(logga in för att koppla)

TobiasAson

Ny medlem
Hejsan.

Jag har planerat att köpa ett objektiv. Men det är en sak som förbryllar mig, som jag inte förstår mig på. Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig att förklara.

Jag har kikat på Canon EF 4,5-5,6 USM 90/300 och 100/300.

Är det stor skillnad på dessa objektiven. Det måste vara något som skiljer dem åt, mer än talet 10, mellan 90 och 100.
Jag frågar detta eftersom priset på 100-300 är nästan 1000:- högre än för ett 90-300.

Skulle vara väldig tacksam om någon kunde förklara detta för mig.

MVH Tobias, amatör :)

Av det lilla jag läst om de objektiven så ska 100-300:an vara det bättre av dem (vad gäller skärpa iaf).

optiken är tydligen bättre i 100-300... med usm-motor är valet ganska givet imo... IS är imo inte riktigt lika nödvändigt...

MEN: vill slå ett slag för en ännu skarpare glugg... det är sigmas 70-300 APO macro super II... den är ännu skarpare än 100-300... lr iaf en liten putteaning...

MEN2: Om afen är viktig är det självklara valet 100-300med usm-motor...

Alltså: optiskt: sigma. Af: Canon.

Imo alltså.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar