>Timo:
Fick du mitt mail? Jag försökte skicka ett genom forumet, men är osäker om det nådde fram.
Hur är det egentligen med "tax:en"? Jag har även kollat lite på J&R, och när jag läser deras "Tax policies" står det:
=========================
SALES TAX
J&R only collects local sales tax on orders shipped within NY State. For areas outside of NY State, please check with your local tax authorities regarding any local sales tax liabilities. Canadian customers, please note that J&R is not responsible for duties and GST. You are advised to consult your local government import office if you have questions.
=========================
Hmm... Vad är den lokala "tax:en" i Vegas? Är det risk att få någon, motsvarande typ svenska tullen?
J&R (
www.jandr.com) , är det något som rekommenderas?
En annan lite halv-retlig grej är att det är någon specialrabatt på Nikon's 18-35 där man får $100 "mail-in rebate" om man köper före 31/12 -02. Men jag är osäker hur den gäller om man inte bor i US. Men hursomhelst kommer jag inte kunna handla förrän typ 7-8 januari så då gäller inte rabatten ändå.
(PS. Denna tråd kanske svävar ut lite off-topic, men då får någon moderator flytta den. DS)