Annons

Köpa objektiv i Budapest (Ungern)

Produkter
(logga in för att koppla)
Oavsett om man befinner sig i Budapest eller Hästveda finns nog de bästa priserna i webbutiker. Och då spelar det ju inte så stor roll var man är -- eller var butiken är.
 
Jag har den erfarenhet att priser på foto och elektronik ligger i Ungern (och andra länder i östeuropa) på samma eller högre nivå än i Sverige.
/Stanislav
 
Det är ganska dyrt i Kina också. Ibland tom. dyrare än Sverige när det gäller utländska produkter.
Om du vill tjäna verkliga pengar rekommenderar jag Hong kong.

Säg till om du behöver ha en bra foto affär i Hong kong.
 
Jag var i Budapest förra hösten och utbudet där var inte så stort. Kom i kväll hem från Prag där ex ett Canon EF-S 10-22mm kostade 20.990 CSK, dvs ca 8400 kr.

//Daniel
 
Det priset verifierar min uppfattning från förra sommarens besök i Prag. Fotoprylar är dyra i Tjeckien. 7995:- på Sc Ph, som ändå inte är Sveriges billigaste.
 
Det är möjligt men min fråga gällde priserna i Ungern.

Det var ju det du fick svar på också, du har ju en dator med internet uppkoppling eller hur ?
Hur svårt är det att googla fram fotobutiker i Ungern och sedan ett sida med en valutaomvandlare ?
Det gäller förövrigt över hela världen, även i Kina.

/kent
 
Aja, jag vet att det är en gammal tråd men det verkade ju inte komma så många vettiga svar.
Då jag nu bor i Budapest kan jag säga, att priserna är iallafall inte lägre.
1560 kronor för canon 50 1.8 objektivet på MediaMarkt.
Det man ska veta är att det dock finns många mindre butiker som är billigare än de stora grossisterna. Jag hittade samma objektiv för 1240 kronor. Jag blev inte så hemskt ledsen när jag gick in där och såg att de sålde ut det skyltex för 920 istället.

Så vill man köpa objektiv skulle jag vilja säga att de mindre butikerna är bättre, dock har jag bara hittat en som är vettig, som ligger på Ferenc Körut.

Nikon verkar vara populärare än Canon
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.