Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa objektiv från tyskland!

Produkter
(logga in för att koppla)
Annars finns Cameranu.nl i Holland, dem har jag handlat av flera gånger med bra erfarenhet! De är så vitt jag vet bland de allra billigaste på nätet.

Senast idag fick jag ett paket från dem faktiskt :)

Kamera-express.nl är en annan holländsk firma, men dem har jag aldrig handlat av.
 
Annars finns Cameranu.nl i Holland, dem har jag handlat av flera gånger med bra erfarenhet! De är så vitt jag vet bland de allra billigaste på nätet.

Senast idag fick jag ett paket från dem faktiskt :)

Kamera-express.nl är en annan holländsk firma, men dem har jag aldrig handlat av.

Hur lång tid tar det och få objektivet? Hur är det med garanti?
 
Tyskland verkar vara billigare på detta objektiv iaf

Nederländerna : € 1.349,00

Tyskland : 1.269,46
 
Hur lång tid tar det och få objektivet? Hur är det med garanti?

Nu senast gick det iväg den 16/8 och kom fram idag den 20/8 och då har det varit helg emellan! Dessutom finns det en expressvariant som kostar €20 extra. Tänk på att utomlands tar en del 2 % extra för kortbetalning, banköverföring är gratis så man får lägga på ett par dagar för att den ska gå igenom också.

Det är full Europagaranti, precis samma som om man köper det i Sverige, iallafall på Nikons grejer och jag är 99 % på att det är samma för Canon.
 
Nu senast gick det iväg den 16/8 och kom fram idag den 20/8 och då har det varit helg emellan! Dessutom finns det en expressvariant som kostar €20 extra. Tänk på att utomlands tar en del 2 % extra för kortbetalning, banköverföring är gratis så man får lägga på ett par dagar för att den ska gå igenom också.

Det är full Europagaranti, precis samma som om man köper det i Sverige, iallafall på Nikons grejer och jag är 99 % på att det är samma för Canon.


betalar du med paypal elle hur gör du?
 
hur gick det? hur lång tid tog det och få? krånglade dom?

Det fungerade bra, inga problem. Om jag kommer ihåg rätt så var det inte någon nämvärdt längre leveranstid och garantin var på ett år samt att de lämnade ytterligare ett år. Dvs första året kontakta RCC vid problem därefter kontakta dem. Har inte varit aktuellt.
 
betalar du med paypal elle hur gör du?

Nej, de tar 2 % avgift för kort och PP, det som är gratis är en helt vanlig banköverföring till deras bankkonto. Det är så jag har betalat förutom en gång när jag hade bråttom. Trots att de la på 2 % avgift och att frakten kostade € 45 blev det billigare och gick lika fort som samma objektiv i ett vanligt postpaket inom Sverige!

Jag var tvungen att dubbelkolla och på objektivet jag köpte nu senast var Cameranu billigast, annars hade jag blivit deprimerad ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.