Annons

Köpa nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

elinelvesten

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte köpa ett nytt objektiv till min kamera D3000. Jag är sugen på Nikon Nikkor AF-S 50/1,8 G då jag vill ha ett ljusstarkt objektiv med stor bländare.
Jag vill nu ha rekommendationer om detta objektiv, men undrar även vart man kan köpa detta billigast och bäst?

Mvh
Elin
 
Hej!
Tänkte köpa ett nytt objektiv till min kamera D3000. Jag är sugen på Nikon Nikkor AF-S 50/1,8 G då jag vill ha ett ljusstarkt objektiv med stor bländare.
Jag vill nu ha rekommendationer om detta objektiv, men undrar även vart man kan köpa detta billigast och bäst?

Mvh
Elin

Tänk på att om du vill ha något som är likvärt 50mm på en fullformatskamera borde du köpa Nikon Nikkor AF-S DX 35/1,8 G.

50mm på din kamera blir 75mm
35mm på din kamera blir 52.5mm

Jag finner 35mm trevligare på DX kameror....
 
Man har oftast lite mer nytta av lite mer vidvinkel spsom 35'an. Trsta med det objektiv du har, testa att ta bilder med 35 resp 50 och se vilket område du gillar bäst. En 35'a finns också som begagnad, kolla om ScandinavienPhoto har något begagnat så får du också 6 mån garanti
 
Har köpt objektiv AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G idag. Men har en fråga: Ska fokusringen gå att snurra runt utan ett stopp, eller är detta normalt? för mitt gör det.

Mvh
Elin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.