Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa nytt elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinanylén

Aktiv medlem
Tycker ni att det finns någon anledning att skaffa Elements 7 istället för nr 5 som jag har nu? Är just nu student och då kan man ju köpa program billigt. Men är det värt det? Jag jobbar inte så värst mycket med programmet nu, men skulle egentligen vilja lära mig mycket mer.

Tycker ni att det finns någon anledning att skaffa Elements 7 istället för nr 5 som jag har nu? Är just nu student och då kan man ju köpa program billigt. Men är det värt det? Jag jobbar inte så värst mycket med programmet nu, men skulle egentligen vilja lära mig mycket mer.

Tidiga versioner förlorar stödet för nya kamerors RAW-format så köper du en ny kamera och fotar i RAW är det stor risk att du åker med i uppgraderingshysterin varken du vill eller ej. Är du student kanske du skall fundera på stora PS? Kostar en bråkdel av fullversionen, du får köra den på två datorer och kan fortsätta använda den även efter studenttiden men skall du uppgradera efter det måste du betala fullt uppgraderingspris (om jag förstått det hela rätt).

Funktionsmässigt tror jag inte du vinner så mycket på uppgradering.

/FW

7:an är på väg att ersättas av 8:an (kommer ut i mitten av november enligt Adobe). Har du en så gammal version som 5 tycker jag att det finns all anledning att uppgradera eftersom det i de senare versionerna tillkommit mycket matnyttigt.

Tidiga versioner förlorar stödet för nya kamerors RAW-format så köper du en ny kamera och fotar i RAW är det stor risk att du åker med i uppgraderingshysterin varken du vill eller ej. Är du student kanske du skall fundera på stora PS? Kostar en bråkdel av fullversionen, du får köra den på två datorer och kan fortsätta använda den även efter studenttiden men skall du uppgradera efter det måste du betala fullt uppgraderingspris (om jag förstått det hela rätt).

Funktionsmässigt tror jag inte du vinner så mycket på uppgradering.

/FW

Hm, ja det är förstås något att fundera på då. Jag har inte tänkt att jag skulle ha så mycket nytta av stora PS i och med att jag jobbar såpass lite med det här. Men ska fundera lite mer. Får jag vara så fräck att jag ställer fråga som sannerligen är så långt off topic man kan komma? Ja, jag ställer den - du behöver ju inte svara! Jag undrar nämligen hur du tycker att det är att heta Frode? Min man och jag tycker att det är enormt fint och vi väntar barn ungefär vilken minut som helst. Men vi har aldrig träffat någon som heter det så det var så roligt att få svar av just dig här...

Själv skulle jag göra det, men gå in på Adobes sajt och titta på vad som skiljer sig åt mellan de olika versionerna. Jag antar att 7:an reas ut nu inför släppet av 8:an.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar