Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

paprik

Medlem
Hej, då jag sluta fota för ett par år sedan och sålde min eos 5d mk2 så känner jag att det är dags att börja lite smått igen. då jag blir pappa inom ett par veckor letar jag efter något på den begagnade marknaden, jag vägrar köpa compact kamera och då jag inte hållt koll på marknaden på ett bra tag så undrar jag vad jag ska skaffa för nytt hus.

jag har för tillfället en budjet på 3500:- får gärna vara begagnat, men lite tips av er här som ändå håller igång hade varit tacksamt! :)

mvh Patrik Eriksson

Hej, då jag sluta fota för ett par år sedan och sålde min eos 5d mk2 så känner jag att det är dags att börja lite smått igen. då jag blir pappa inom ett par veckor letar jag efter något på den begagnade marknaden, jag vägrar köpa compact kamera och då jag inte hållt koll på marknaden på ett bra tag så undrar jag vad jag ska skaffa för nytt hus.

jag har för tillfället en budjet på 3500:- får gärna vara begagnat, men lite tips av er här som ändå håller igång hade varit tacksamt! :)

mvh Patrik Eriksson

Så din profil stämmer inte? Där står att du har en 400D med telezoom. Är det Canon du vill ha?

Om du inte har något alls kvar blir det ju inte mycket för 3500:- en 40D med optik borde väl gå att hitta. Bara att söka på köp&sälj.... ;o)

Gjorde en sökning.

Lite mera tänk...
- 40D och 50D kommer att kännas rätt lika 5D i näven. Med en 50D räcker pengarna till en kitzoom 18-55, IS-modellen är skarp men plastig.
- 40D och en sigma 18-50/2,8 el. tamron 17-50 kanske.
- Om du har en bebis kan det vara kul att ha råd med en 50/1,8. finns några paket med typ 500D
- 500D och liknande blir inte samma kamerakänsla, men samma bildkvalitet egentligen.

- Nikon 16-85 är bättre än Canon 17-85, finns i diverse paket, så ett Nikonalternativ kan i vissa lägen vara mer prisvärt än Canon. Bra canon-optik är lite dyrare (vad jag tycker).

Senast ändrad:
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto