Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

c4tten

Ny medlem
jag har nu en 1100D + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS II och ett EF-S 55-250/4-5,6 IS II

funderar på att köpa en 60D men vacklar i om jag ska köpa med EF-S 18-135/3,5-5,6 IS

OM jag gör det så kommer jag sälja det jag har till en kompis och bara ha 18-135 kvar själv.
Låter det galet?

jag har nu en 1100D + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS II och ett EF-S 55-250/4-5,6 IS II

funderar på att köpa en 60D men vacklar i om jag ska köpa med EF-S 18-135/3,5-5,6 IS

OM jag gör det så kommer jag sälja det jag har till en kompis och bara ha 18-135 kvar själv.
Låter det galet?

Det kan du väl göra :)

Det beror ju helt och hållet på vad du ska använda kameran till..

Vad fotograferar du? och vad är det i din utrustning i dagens läge som begränsar dig?

utefter svaren på dessa frågor kan vi hjälpa dig mer :)

jag är en jobbig och entusiastisk amatör som fotar typ vadsomhelst hela tiden. Jag har alltid kameran med mig. Inser att jag använder zoomen en hel del då jag gärna fotar lite från håll (=fegis).

Det jag egentligen funderar över på ett lite luddigt sätt kanske är om 18-135 är ett dåligt objektiv.

Jag komme att lägga lite mer pengar på objektiv framöver eftersom jag förstår att det kommer an på dem mer än huset om jag vill ta fina bilder (och mig själv såklart).

Canons 18-135 mm objektiv är inget dåligt objektiv. Jag har använt alla de objektiv du nämner, men mitt 18-135 sitter alltid på som default. Det är dessutom ett utomordentligt trevligt reseobjektiv.

jag är en jobbig och entusiastisk amatör som fotar typ vadsomhelst hela tiden. Jag har alltid kameran med mig. Inser att jag använder zoomen en hel del då jag gärna fotar lite från håll (=fegis).

Det jag egentligen funderar över på ett lite luddigt sätt kanske är om 18-135 är ett dåligt objektiv.

Jag komme att lägga lite mer pengar på objektiv framöver eftersom jag förstår att det kommer an på dem mer än huset om jag vill ta fina bilder (och mig själv såklart).

om du gillar zoom kanske du ska köpa bara 60D huset och behålla ditt 18-55 OCH 55-250?
så sparar du pengar och behåller ett objektiv som du vet är bra redan :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar