Annons

Köpa nikon objektiv i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Airprofile

Ny medlem
Tja,
jag har en polare som ska åka till USA nästa vecka och jag tänkte be honom att köpa en Nikon 24-70mm f/2.8 och en SB-800 till mig. Men hur är det med garantier, support och försäkringar med objektiv och annan fotoutrustning från annan kontinent?

///Philip
 
Det brukar vara ganska struligt med garantin, men åh andra sidan är mellanskillnaden på 24-70 mm så pass stor att den täcker en reparation. Fast det kan nog vara värt att kolla dollarn är ju ganska mycket dyrare idag än när jag handlade i somras.
 
Okej, tänkte jag skulle ringa till Nikon Center och höra innan jag köper. Men som du sa mellanskilnaden blir ju ganska stor så det borde väl räcka till en reperation.
 
Det brukar vara ganska struligt med garantin, men åh andra sidan är mellanskillnaden på 24-70 mm så pass stor att den täcker en reparation. Fast det kan nog vara värt att kolla dollarn är ju ganska mycket dyrare idag än när jag handlade i somras.

Det är inte ett dugg struligt, vad har du fått det ifrån ?
Köper du objektivet och blixten från Nikons Amerikanska återförsäljare så är det världsgaranti på prylarna, dvs du kan skicka dom till Svenska Nikons service ställen för reparation under garantitiden, för att vara säker på att det är prylar från Amerikanska Nikon så skall du välja dom som är märkta "USA" B&H tex säljer även grå import, men är då märkta Imported, undvik dessa eftersom du enbart får garanti som gäller hos den du köpt prylarna utav, men med "USA" märkta är det ingen skillnad mot om du köpt dom i Sverige, nu gäller detta objektiv, analoga hus och andra tillbehör, digital kameror omfattas däremot bara av regionala garantier.

/kent
 
Men kronan faller som en tegelsten. Det är verkligen dagspriser som gäller nu. Skillnaden är nästan 1,50kr/dollar på bara en dryg månad.

/K
 
Jo visst gör den det.. Han som jag känner åker dit på måndag och jag sa att han kunde köpa en Nikon 70-200 f/2.8. På den linsen sparar man fortfarande ganska mkt till skillnad mot 24-70mm som nästan är lika dyr där som här nu.

Tack för alla svar, det har varit till stor nytta :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.