Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Nikon D-100?

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Jansson

Ny medlem
Hej Panelen,

Jag står i begrepp att köpa en beggad Nikon D-100, jag har fått ett erbjudande jag inte kan säga nej till, kamerahus+UV Hus plus strobes till ett mkt bra pris...det är främst undervattensfoto den skall användas till...

Innan jag bär iväg och slår till vill jag kolla lite synpunkter/feedback på denna kamera.

Tex, vad behöver jag köpa för objektiv? tillägas bör att jag är glad amatör och ganska grön på detta så jag har ingen aning om vad man behöver...

MVH// Richard

Om du ska använda den till UW i första hand så beror det ju lite på vad du får med för port till huset och om du har plåtat UW förut och vad du vill plåta.

För det mesta brukar man börja med vidvinkel när man kör under vatten för att sedan ge sig på macro, men det behöver man ju inte göra.
Jag skulle nog köpa en glugg som passade porten som följde med för att slippa den utgiften också på en gång. Och absolut ingen zoom utan en fast glugg.

Greven

Vill nog invända mot detta.
Man börjar med det lättaste, macro. P g a vattensikten i Nordiska vatten är det inte så ofta man kan använda vidvinkel.

Greve Nickon skrev:
Om du ska använda den till UW i första hand så beror det ju lite på vad du får med för port till huset och om du har plåtat UW förut och vad du vill plåta.

För det mesta brukar man börja med vidvinkel när man kör under vatten för att sedan ge sig på macro, men det behöver man ju inte göra.
Jag skulle nog köpa en glugg som passade porten som följde med för att slippa den utgiften också på en gång. Och absolut ingen zoom utan en fast glugg.

Greven