Annons

Köpa Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 ED-IF G i Hongkong?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoran_GBG

Medlem
Funderar på att köpa ett Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 ED-IF G i Hongkong.

Tittade på www.hksupplies.com där de tar 1565 USD (ca 11400 SEK) för objektivet inkl frakt och försäkring. I Sverige kostar objektivet ca 19000 SEK.

Är det någon som har erfarenhet av hksupplies?
Någon som har erfarenhet av att köpa från annan leverantör i Hongkong?
Vilka merkostnader åker man på? (Tull, moms, etc...)
 
Samma här, har handlat batterier till D200, ljusmätare Seconic samt MC-36 till Nikon.

Hittils inga problem alls. Fördelen är ju att de har prylarna i lager till skillnad från Nikon Nordic (men de byter väl fortfarande lager?)


// Maxe
 
Zoran_GBG skrev:
Funderar på att köpa ett Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 ED-IF G i Hongkong.

Tittade på www.hksupplies.com där de tar 1565 USD (ca 11400 SEK) för objektivet inkl frakt och försäkring. I Sverige kostar objektivet ca 19000 SEK.

Är det någon som har erfarenhet av hksupplies?
Någon som har erfarenhet av att köpa från annan leverantör i Hongkong?
Vilka merkostnader åker man på? (Tull, moms, etc...)

tull på runt 6%
Moms på 25%
Dvs ca 15 000kr

Sedan måste du köpa till någon internationell försäkring (Mack) då Nikons inte gäller då HK-Supplies säljer gråmarknadsgluggar.
 
Hi folks

Dom är kanon. Har köpt halva min garderob av dom. Både på plats och via internet. Aldrig haft ett enda bekymmer. Dom säljer även via Ebay men skippa det. Priserna är högre då än om du går direkt.

Jag vet av egen efarenhet att just HK supplies brukar uppge ett annat pris på pappren som skickas med i paketet för att minska kostnaden för tull etc. Däremot får du ett korrekt via mail.

Garanti ingick inte men mellanskillnaden för mig landade på 7000kr och jag räknade kallt med att för den summan kunde jag repararera gluggen här i Sverige. Du har dock fortfarande garanti på gluggen med den måste då tillbaka till HongKong. Gluggarna dom levererar är märkta med NikonUSA.

En lite reservation bara. Var försiktig. Bara för att jag är odelat positiv så betyder det inte att alla andra har samma erfarenheter. Nu har jag inte hört några negativa rykten om HK Supplies men ändå.....

Mankan
 
Har haft lite mailkontakt med HK Supplies och de skriver följande:

Hi Andre,
Sorry that it does not come with Nikon international warranty card.
you can send back for service only.
We sold hundreds of this lens and no one ask for repair.
Very reliable lens.
Can declare low value to help to avoid or minimize duty.


På frågan om vad som händer ifall det är skadat gods som kommer fram så svarar de:

you take care of shipping back to us and we take care of shipping back to you.
we ship hundreds lenses per month.
never happen to be damaged.


Och enligt dem så gör de som följer om varan försvinner längs vägen:

we will take care of it.
yes, it is painful as we can not buy insurance.
we will take the risk.

of course free of charge.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.