Annons

Köpa kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan-55

Medlem
Skall åka till USA och samtidigt köpa en Kamera.
En A65 eller A77, har inte bestämt mig ännu,men,
Hur är det med garantier på kamera och objektiv.
Hur mycket får jag betala för att ta in hus och objektiv in i Sverige.
Blir det lönsamt?
//Stefan

Har de international warranty bara (gråimport) måste grejerna tillbaaks till affären för reparation. Har de USA warranty kan de skickas till USA för reparation. Vissa tillverkare kan skilja men så är det överlag. Man skall skatta för varor över 500 euro då de förs in i europa. Mig veterligt är det bara tull på objektiv, på kameror är det endast moms.

Har de international warranty bara (gråimport) måste grejerna tillbaaks till affären för reparation. Har de USA warranty kan de skickas till USA för reparation. Vissa tillverkare kan skilja men så är det överlag. Man skall skatta för varor över 500 euro då de förs in i europa. Mig veterligt är det bara tull på objektiv, på kameror är det endast moms.

Jag har för mig att det är tvärtt om. Är det bara USA warrenty(=grå import) gäller den bara i USA men är det International SONY warrenty gäller den nästan överallt. (typ köpt av någon stor firma)

Köper man på de stora har de internattionel garanti. Använder man den i USA kommer man i en gråson ang tull etc.
Vet inte om det är moms på en begagnad (Typ "köpt" av en privat person).

Jag har köpt kamera i USA (adorama eller var det B&H) med internationell garanti (1 år) och fått den focusjusterad av sony i Sverige efter 1 år och 2 måndader, en A100. Tack igen SONY.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar