Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera i Tyskland?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mette B

Aktiv medlem
Jag skall nu och flera gånger under hösten resa till Tyskland med jobbet. Jag har även planer på att uppgradera kamerautrustningen till en digitalsystemkamera (har ej bestämt modell ännu). Kan det vara smart att köpa den nya kameran i Tyskland? Någon som har tips om bra 'affärskedjor' där jag kan finna kamerautrustning till bra pris? Eftersom jag har Canon optik så är jag första hand ute efter någon av Canons digitala kameror...

Tack på förhand!

Skriver hej o hoppas nån tipsar om en centralt belägen, välsorterad fotohelmuth i Bremen... där är jag den 1-2 juli o hoppas få tag i en telekonverter till min A1... om jag nu inte köper den hemma innan jag åker...

Jämför priser http://www.technikdirekt.de/ och du ser att billigare är det i Tyskland. Denna technikdirekt är enligt min uppfattning en postorderfirma. Hoppas ngn som känner Tyskland bättre än jag kan ge dig ett vettigt tips.

Stora hemelektronikkedjor som Saturn och MediaMarkt är inte nödvändigtvis så mycket billigare när det gäller nya modeller. Däremot brukar det finns en hel del utgående modeller som är nedsatta. Nätbutiker som levererar inom Tyksland brukar vara billigast men även en del fotoaffärer har bättre priser än Sverige. Momsen är 16% i Tyskland mot 25% i Sverige. Var i Tyskland ska du vara?

Hej,
Jag kommer att vara på olika ställen längs med Östersjökusten. Typ från Hamburg upp mot polska gränsen. Så Hamburg är nog den enda storstad som jag kommer vara nära tror jag.

Mette B skrev:
Hej,
Jag kommer att vara på olika ställen längs med Östersjökusten. Typ från Hamburg upp mot polska gränsen. Så Hamburg är nog den enda storstad som jag kommer vara nära tror jag.

Skall själv till Tyskland strax, och har kollat på MediaMarkts hemsidor. Dom verkar ha mycket bra priser på en del Canonkameror just nu. Jag själv hade tänkt köpa en Canon A75 som resekamera, och den kostar 199 Euro där. Mycket bra pris. 300D bara huset ligger på 809Euro. Priserna står visserligen i online Shopen, men enligt en kompis som bor där är priserna samma i affärerna.

Mvh Stefan

NY Camera

Min fotolärare i gymnasiet talade varmt om vilka klipp han gjort på New York Cameras gräsliga hemsida, framförallt kom han över billiga Leica-grejer om jag inte missminner mig.
http://www.ny-camera.com

Jag själv blev en gång rejält besviken på nämnda butik då jag fick falska besked om leveransen av en kamera och till slut hade väntat ett halvår. Så småningom fick jag ett svar från någon slags överordnad som berättade att killen som mailat mig hade fått sparken då det visat sig att han totalt misskött sitt jobb på allehanda sätt. Eftersom jag redan tröttnat och köpt en begagnad kamera i Sverige vet jag inte huruvida det verkligen låg till så, men som sagt; Bortsett från mitt missöde med NY Camera har jag hört gott om dem. De skall ha en "riktig" butik någonstans tror jag, kanske värt att kolla upp.

Ja en bit utanför Dortmund. Orten heter Welver. Troligen kommer jag inte så långt söder ut, fast det vet jag inte säkert ännu.

809 euro för 300D är ju ett ruggigt bra pris! Nu blir det svårare att välja mellan den och D70. Synd att dom inte hade något bra pris på den också. Är mediamarkt bra att ha o göra med eller? Någon som har erfarenheter?

starnut skrev:
809 euro för 300D är ju ett ruggigt bra pris! Nu blir det svårare att välja mellan den och D70. Synd att dom inte hade något bra pris på den också. Är mediamarkt bra att ha o göra med eller? Någon som har erfarenheter?

När jag bodde i Tyskland var jag ofta där och handlade, men det är som SIBA eller liknande i Sverige. Bra priser, men kunnandet är inte lika bra.

Mvh Stefan

Okej, jag försökte beställa från deras sida, men det gick inte att välja frakt till Sverige, säljer de bara inom Tyskland?
Finns det nån butik nära Danmarks gränsen? Är inte så långt för mig isåfall, och man har kanske vägen förbi nån gång ändå.

Slängde iväg ett mail till dem och hörde huruvida det går att beställa till Sverige.

starnut skrev:
Okej, jag försökte beställa från deras sida, men det gick inte att välja frakt till Sverige, säljer de bara inom Tyskland?
Finns det nån butik nära Danmarks gränsen? Är inte så långt för mig isåfall, och man har kanske vägen förbi nån gång ändå.

Slängde iväg ett mail till dem och hörde huruvida det går att beställa till Sverige.

Ligger en i Flensburg, en i Kiel, en i Lubeck med. Så nära gränsen finns det flera. Se under Noch Mehr Märkte på deras hemsida. Inte online hemsidan, utan den andra :)

Mvh Stefan

Okej, tackar för de snabba svaren :) Suger ju lite i inköpstarmen då jag sålde min G5 idag till förmån för en dslr.

ANNONS