Annons

Köpa från Adorama som företagare

Produkter
(logga in för att koppla)
ang tull och moms

Du som företagare är skyldig att lägga på moms i redovisningen även om du skulle råka klara dig från tull och moms vid leverans. Om du inte betalar in moms och det blir revision, oj oj straffavgifer och dyl.

Men ett tips är att USPS är den speditör som gör att du kan klara dig från USA. Posten utrikes gör kontroller och om ditt paket blir utvalt beroende på gröna lappen (Adorama kommer troligtvis inte att deklarera lägre), från företag och belopp över ca 100 USD händer det nästan alltid. Det kostar förutom tull och moms 100 kr i postens avgifter.

Tidigare så hade DHL uppfattningen att det var en affär mellan dig och skattmasen, vet ej om det är så längre, dessotom är de kanske inte det billigaste.

UPS och FedEx sköter som (skrivits i tråden) skattmasens jobb och tar ut avgift av dig för det;-)
Hoppas att detta tillförde något.

Jag tänkte faktiskt inte så långt att jag kunde dra av momsen, som ju är den stora kostnaden, ett tag. Nu är i alla fall väskan beställd, och ska komma med UPS inom 2-3 dagar från att den skickas.

Hur är det med Adorama, behöver man skanna in sitt kort och ID-kort om man beställer första gången?

Hej hej, jag är ju företagare och tänkte väcka den här tråden till liv igen..

Är det någon som testat "Bill me later" -alternativet på Adorama..?

Jag vill nämligen inte skänka pengar till Paypal och inte heller vill jag betala i förskott...

Är "Bill me later" detsamma som faktura? Kommer det alltså en faktura ifrån Adorama med paktet eller senare via post?

Någon vänlig själ som har erfarenhet av denn tjänsten och vill dela med sig?

Hej hej, jag är ju företagare och tänkte väcka den här tråden till liv igen..

Är det någon som testat "Bill me later" -alternativet på Adorama..?

Jag vill nämligen inte skänka pengar till Paypal och inte heller vill jag betala i förskott...

Är "Bill me later" detsamma som faktura? Kommer det alltså en faktura ifrån Adorama med paktet eller senare via post?

Någon vänlig själ som har erfarenhet av denn tjänsten och vill dela med sig?

Men om du betalar med paypal så är det motagaren som får betala avgifterna och inte du :)

Om man klickar på bill-me-later-knappen framgår det att upplägget är en kredit av samma typ som t ex Siba och Onoff använder. Inga kostnader om du betalar inom 60 dagar, därefter ganska hög ränta. Men för att komma ifråga måste man nog ha ett amerikanskt social security-nummer.

Men Paypal tar väl ändå betalt när jag sätter in pengarna på Paypal? Eller?

Har du läst på PayPal's hemsida?

Annars står det så här:

There's no charge to open a PayPal account and to transfer money from your bank account to your PayPal account.

There are fees in other cases, such as:

Receiving payment for goods and services.
Receiving payments from friends and family made using a debit or credit card.
Receiving a payment from someone in another country.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto