Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa färdiga passepartouter

Produkter
(logga in för att koppla)

LKW

Medlem
Hej!

Jag vill köpa billiga och bra färdigutskurna passepartouter och hittade denna sida: www.online-framing.com. Har ni någon erfarenhet av denna och vad rekommenderar ni i så fall för typ av ryggar? Känner ni till någon annan sida som säljer passepartouter som ni hellre rekommenderar? Jag är tacksam för alla tips!

Inget svar på din fråga. Ville bara tacka för tipset. Dock kostar det €17 för att skicka grejerna till Sverige. Blir ganska stort pålägg om man ska ha bara ett passepartout.

Använde Galleriet själv men jag tyckte att det var lite dyrt.

*edit* stavning

Senast ändrad:
Clas Ohlssons nya katalog för 2007 kom idag. Där har man utökat sortimentet med både självhäftande syrafri kartong (1.6mm) i storlekar 13x18 - 50x70 med 5mm extra renskärningsyta. Dessutom syra- och ligninfri passepartoutkartong (färdigskärda) i både svart och vitt från 13x18 - 50x70, fotomått 8x11,5 - 39x49 (9x12 - 40x50). Sedan förut har man även dubbla passepartouter.

Ramaffärer brukar inte heller vara så väldigt dyra för att få tillskärt och anpassat efter egna önskemål, t.ex brukar färdiga passepartouter ha lika bred kant runt om vilket inte är så snyggt. Nedre kanten bör vara lite bredare än övre.

Tack för snabba och detaljerade svar! Jag ska titta in på Clas Ohlssons imorgon och se hur deras passepartouter ser ut och kanske även passa på att höra mig för på Gallerix och andra ramaffärer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar