Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa D200 NU, men var?

Produkter
(logga in för att koppla)

Efram

Aktiv medlem
TJenare gott folk. tack för tidigare hjälp och tips.

Nu har ja samlat ihop stålarna och är redo att köpa Kameran på stört, såhär på fredagskvällen haha...

nu undrar jag, Villka ställen är att rekommendera? ja har kollat lite på risjakt och räknar med att lägga ca 15 000kr inklusive frakten!

men var? finns det något ställe på Nätet som express levererar på samma dag? eller 24/h?

antar att ingen kommer skicka den innan måndag morgon oavsett.

så vad rekommenderar nu? Gärna även lokala butiker I helsingborg/Lund/Malmö området uppskattas =D (speciell om dom har öppet imorgon:) )

Cameta Cameras

Jag beställde precis en från Cameta (ebay). En "fabriks demo" förvisso, men totalt c:a 14000 spänn inkl moms och frakt. Då får jag en Lexar 4GB och två Tamron gluggar på köpet. En 70-300Di (macro) och en 28-70. Bra och ha tills jag får dom riktiga gluggarna från Hong-Kong(ebay).

Bara ett tips....dom har massor med paketerbjudanden.

Fotohörnet i helsingborg har väl öppet i morgon. Jan Rosenqvist där är ju känd som Mr.Nikon i Helsingborg, han kan kanske erbjuda ett bra pris. Vet dock inte om han har någon D200 hemma för tillfället, men ring och fråga, vet ja.
042-128651

Mats, jo dom käner ja till, men vetifan om ja pallar vänta direkt.. ja köpte min SB-600 av dom å allt var super visserligen. men nu är man så jävla nellad :p

Curt, ja ska nog ta å slå honom en pling imorgon, tack för tipset =D

Jag köpte på Dustinhome, de är snabba och okomplicerade

Här , verkar finnas på lager, dom levererar normalt på några dagar och frakten ingår för order över 500:- (om jag minns rätt).

Är i o f s betydligt dyrare än hos Mats' leverantör...

frågan är juh annars om man vågar med så mycket pengar.. visst blixten gick juh utan problem att få hem.. men 14 papp är en hel del..

har även fått lite pengar av min kära farfar, en han är lite av den gammla skolan och har sakt attj amåste köpa den i sverige annars vill han inte hjälpa till (pga eventuella problem med garatier osv) så ja får väll hedra de lite oxo

jo, men det är Ebay och det är USA, dessutom factory DEMO så den är juh nersatt något oxo.. väldigt bra, men för myket pengar för att ja ska köra över nätet ända till USA

Men det tillkommer väl moms 25% och lite tullavgifter om du köper från Usa, jag funderar själv på D200, kikat på ebay verkar finnas rätt många där
curt

jofan visst tillkommer 25% på totala konstaden inklusive frakten..plus eventuell tullavgift.. men det blir många gånger ända lite billigare

jo jag gick från att vara hlbstämd på 80n till att helt va inne på 200an.. ja kom fram till att ja störde mig oerhört på att bläddra i menyer för inställningar.. så därför känner je att det är 200an som gäller, och sen även storleksmässigt, ja är 193cm lång så jag har inte små händer direkt hehe

lite för dyr för att förskottsbetala, å krångligt då ja inte kan kolla att den verkligen är ny osv.. men tack endå

curtan skrev:
Men det tillkommer väl moms 25% och lite tullavgifter om du köper från Usa, jag funderar själv på D200, kikat på ebay verkar finnas rätt många där
curt

Jo, jag skrev i texten att frakt och moms ingår i dom 14000. Ingen tull på digitalt....

Förresten har dom nya kameror till synnerligen bra priser.

Hela paketet skulle kosta närmare 20000 i Sverige.

Jag tänkte köpa min i Tyskland eller England. Typ 12 000 kr, plus frakt. Förutom manual på tyska (eventuellt), finns det fler nackdelar?

enligt hemsidan så tar expert över 15 000kr

ja beställde från elgiganten av alla ställen, 14 079kr =)

barret skrev:
Jo, jag skrev i texten att frakt och moms ingår i dom 14000. Ingen tull på digitalt....

Förresten har dom nya kameror till synnerligen bra priser.

Hela paketet skulle kosta närmare 20000 i Sverige.

Mats, kan du inte skriva en liten notis när du fått tag på kameran från USA, skulle vara kul att se att det gått bra med frakt och att produkten är ok...
Är nämligen själv inne på att köra från ebay.

Tommmie

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar