Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa D200 NU, men var?

Produkter
(logga in för att koppla)
Efram skrev:
enligt hemsidan så tar expert över 15 000kr

ja beställde från elgiganten av alla ställen, 14 079kr =)

Jo men köper man av samma kille varje gång så får man liksom en mer personlig kontakt vilket ofta gör att man kan få rätt pris på saker och ting :)
(t.ex batterigrepp till D200 1700kr såg att cyberphoto tar 1890kr) :)

xerxes4u skrev:
Mats, kan du inte skriva en liten notis när du fått tag på kameran från USA, skulle vara kul att se att det gått bra med frakt och att produkten är ok...
Är nämligen själv inne på att köra från ebay.

Tommmie

Visst, skall ut till jobbet och hämta den idag. Jobbar själv på FedEx, så jag får lite bättre koll själv. Tullades in 06:43 imorse.

Annars är HKSupplies bäst på ebay. Dom sätter så lågt värde som möjligt för att minska momsen vid ankomst. Dock ej helt lagligt..... Jag drar momsen på firman, så för mig spelar det mindre roll. Men dom är normalt mycket snabba också. Jag beställde där först, men jordbävningen satte stopp för min beställning.... Har dock 17-35mm och 50 1,4D på väg från HK till halva sevenska priset nästan.

Återkommer när jag inventerat paketet.

Mats, det låter intressant - jag har tidigare importerat en hel del radioprylar från Japan - helt utan problem.

Då det är värlsgaranti på gluggarna ska det ju inte vara några problem... Men tänk på att det inte gäller kamerahusen...

Annars hade jag gärna köpt en D200 när jag var i Japan i oktober.

Ska bli intressant att höra vad du tycker om det importerade. Jag lade själv en beställning i förrgår på en ny D200 från Ahlséns foto i Lerum. Trevligaste affären hittills!

Johan

Hämtat och klart. Inga problem. Allt väl packat och alla prylar med. Måste ladda batteriet bara för att se att allt funkar.

(Johan)
Jo det kan kännas lite osäkert med garantin, men det kostar några hundringar att skicka den till USA om något blir fel.

Av alla fotoprylar och andra för den delen som jag köpt på nätet från USA eller Asien, så är det ingen kostad heller om jag skulle tvingas gå till Nikon i Sverige och laga någon pryl. Det är sedan länge insparat.

Gott nytt år!! Nu går jag och leker med mina nya leksaker. (om jag får för sambon....)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar