Annons

Köpa D200 från Hong Kong .

Produkter
(logga in för att koppla)

Kharn

Ny medlem
Hejsan allihopa.

Jag undrar om någon här har erfarenhet eller råd att ge angående om det är en god ide att beställa en d200 från Hong Kong.

Står iofs i kö i flertalet butiker runt om men jag står väldans långt ner på listorna.

MVH jimmy
 
Kharn skrev:
Hejsan allihopa.

Jag undrar om någon här har erfarenhet eller råd att ge angående om det är en god ide att beställa en d200 från Hong Kong.

Står iofs i kö i flertalet butiker runt om men jag står väldans långt ner på listorna.

MVH jimmy

Skulle få betala under 12000 SEK för en D200 nu när jag var nere i HK förra veckan och 4600 i mellanskillnad är ju en del... men som sagt ingen garanti här hemma, men som någon skrev någonstans Nikon skulle erbjuda service till bra pris ifall någon behövde lämna in en icke EU såld kamera.

//Stefan
 
Jimmy, tänk på att vid import från icke-EU land skall svensk moms läggas på hela varans totala pris, alltså även frakten.

Om du skickar hem varorna eller om du beställer varor till exempel via Internet, postorder, telefon måste de förtullas. Du får vanligtvis också betala tull och mervärdesskatt.

Sen så kanske du kan hitta på något sätt att slippa ovanstående.. men jag vill bara visa vad som vanligtvis väntar.


Stefan, var i HK hittade du en D200 för 12000sek?

mvh
 
Du kan ringa eller faxa Wing Shing i Hongkong om du vill ta reda på om den finns tillgänglig och till vilket pris. Tyvärr vet jag inte om de har någon hemsida men tror det inte.
 
Re: Re: Köpa D200 från Hong Kong .

Stefan71a skrev:
Skulle få betala under 12000 SEK för en D200 nu när jag var nere i HK förra veckan och 4600 i mellanskillnad är ju en del... men som sagt ingen garanti här hemma, men som någon skrev någonstans Nikon skulle erbjuda service till bra pris ifall någon behövde lämna in en icke EU såld kamera.

//Stefan

Ett tips !

Lägg undan mellanskillnaden mot vad den kostar här hemma under ett år, dom pengarna kanske räcker till en eventuell reparation under garanti tiden.

Förhoppningsvis så klarar du dig och kan köpa något annat roligt för pengarna sen.

kent.
 
Jodå, var nere i butiken vid Star Ferrys och snackade lite.

Jag behövde inte hålla på speciellt länge för att få ner priset till 12000HKD, tyvärr så är det gråimporterade kameror som dom säljer till det priset.

Mao inget för mig.

För övrigt gav mig denna butik inget vidare seriöst intryck.

Var också över en sväng på Tin Cheung Camera Co. Även här säljs säljs gråimporterade kameror, 12700HKD(utan prut, borde gå att få ner mer i pris).

"Vanliga" kameror, importerade av Nikon Hong Kong, såldes för 13500HKD utan prut.

På Tin Cheung Camera var personalen trevlig och gav ett seriöst intryck till skillnad från den första butiken jag besökte.

Slutligen gick jag till Wing Shing Photo Supplies Co., Ltd.

Denna butik är mitt slutgiltiga val av kamerabutiker i HK. Killen jag pratade med demade, förklarade och visade gott tålamod när jag tittade på D200an.

Priset var högst av de tre, 13980HKD, men då fick jag med ett 1gb minneskort. Orkade inte pruta, men är ganska övertygad om att jag skulle kunna få ner priset en bra bit till om jag hade cash i näven.

Försäljaren gav mig även 7 dagars öppet köp så jag i lugn och ro kunde bekanta mig med kameran(leta efter fel). Detta är ganska ovanligt i HK och ökade deras trovärdighet.

Så vitt jag vet har inte Wing Shing någon hemsida men det går att kontakta butiken på;

[email protected]

Fö. tycker jag att Kent har en bra poäng i sitt inlägg!

mvh
 
Var köper en Hongkonhandlare kamerorna så att det blir gråimport?
Kan det bli billigare någonstans?
 
m_hagman skrev:
Jodå, var nere i butiken vid Star Ferrys och snackade lite.

Jag behövde inte hålla på speciellt länge för att få ner priset till 12000HKD, tyvärr så är det gråimporterade kameror som dom säljer till det priset.

Mao inget för mig.

För övrigt gav mig denna butik inget vidare seriöst intryck.

Var också över en sväng på Tin Cheung Camera Co. Även här säljs säljs gråimporterade kameror, 12700HKD(utan prut, borde gå att få ner mer i pris).

"Vanliga" kameror, importerade av Nikon Hong Kong, såldes för 13500HKD utan prut.

På Tin Cheung Camera var personalen trevlig och gav ett seriöst intryck till skillnad från den första butiken jag besökte.

Slutligen gick jag till Wing Shing Photo Supplies Co., Ltd.

Denna butik är mitt slutgiltiga val av kamerabutiker i HK. Killen jag pratade med demade, förklarade och visade gott tålamod när jag tittade på D200an.

Priset var högst av de tre, 13980HKD, men då fick jag med ett 1gb minneskort. Orkade inte pruta, men är ganska övertygad om att jag skulle kunna få ner priset en bra bit till om jag hade cash i näven.

Försäljaren gav mig även 7 dagars öppet köp så jag i lugn och ro kunde bekanta mig med kameran(leta efter fel). Detta är ganska ovanligt i HK och ökade deras trovärdighet.

Så vitt jag vet har inte Wing Shing någon hemsida men det går att kontakta butiken på;

[email protected]

Fö. tycker jag att Kent har en bra poäng i sitt inlägg!

mvh

Var själv och handlade en del på Wing Shing Photo suppliers och jag instämmer i dina kommentarer Martin. De var helt klart den bästa butiken med mest mötesgående personal och bredaste sortiment, så det blir att bege sig direkt till dem nästa gång.

Här är en listning av deras tre butiker på Kowloon.

91-95 Fa Yuen Street, Mongkok, Kowloon
104-106 Tung Choi Street, Mongkook Kowloon
55-57 Sai Yeung Choi Street, Mongkok Kowloon.

Mvh Stefan
 
Skall du köpa D200 utan stöd av Nikon Europa vad avser garanti så kan du lika gärna köpa från http://shop.multimedia.de. De har D200 i lager och erbjuder garanti via inskick till dem.

Edit: Såg nu att det var 2-5 dagars leveranstid.

Kostar 1709 Euro så det är ett bar pris med europeiska mått.

// Johan
 
Hejsan

Tackar för alla svar.

Jag hittade en D200 på Ebay med 18/70 optik
med engelska/EU garantier helt ny:)

Det enda som va lite drygt är att han inte tar Pay-Pal, men annars verkar det lungt han har super-bra feedback och säljer kameror i mängder.

Priset med frakt blev 17600

MVH Jimmy

PS. han har fortfarande en kvar om någon tycker det verkar vara något
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.