Annons

köpa cs3 från Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

blues

Aktiv medlem
är det någon som köpt CS3 som download av Adobe.com?
Ser att man på den amerikanska siten får CS3 för 649dollar, men på Adobe.se ska de ha 10075:-
Letat runt för att hitta ett hinder för att inte handla från USA som med dagens dollarkurs gör att det blir mindre än halva pengen..
Är det nå´n här som laddat ner från USA eller spärras man i kassan när de ser att det är ett svenskt kreditkort?

blues skrev:
Är det nå´n här som laddat ner från USA eller spärras man i kassan när de ser att det är ett svenskt kreditkort?
Citat från moderskeppet:
Men så fort du identifierar dig som svensk så hänvisas du bort från shoppen och de till de svenska priserna.
Du kan läsa mer här: http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2007/adobe-har-hogre-priser-i-europa-an-i-usa/
och här: http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2005/mer-om-adobes-svenska-priser/

Har inte testat själv men det går säkert att lura systemet på något sätt. Frågan är om hur lagligt det är om man ändå såpass laglydig att man vill köpa programmet.

tack för svaret, vi får ligga på och tjöta på dem som han skriver på moderskeppet..
Undrar om man kan gå förbi det genom att köpa en förpackad cs3 från tex B&H (om det nu blir billigare när tullen är betald..)

Du spärras i kassan.

Jag har testat med Nordeas VISA Guld kort och fått fakturaadressen ändrad till en Mailforward adress, men tydligen så supportar inte Nordeas system detta riktigt och köpet avbryts ändå.

Jag har gjort massor av variationer med adressändringar hos Nordea, inget funkar.

Om Ni hittar en annan lösning så jag intresserad av hur Ni lyckats. :)

//Micke

Vet inte om det fortfarnade finns kvar men förra året kunde man köpa Adobes produkter jätte billigt om man var student. CS3 gick för ett par tusen. Kan vara värt att kolla upp för ett medlemskap i en studentkår kostar inte många hundra.

blues skrev:
är det någon som köpt CS3 som download av Adobe.com?
Ser att man på den amerikanska siten får CS3 för 649dollar, men på Adobe.se ska de ha 10075:-
Letat runt för att hitta ett hinder för att inte handla från USA som med dagens dollarkurs gör att det blir mindre än halva pengen..
Nej, inte download, men jag köpte en uppgradering från Elements 4 till CS2 när den kom. Köpte via Adobe Store och leveransen kom supersnabbt från Irland. Beställningen gjordes en lördag fm, och på måndagen (!) ringde de från UPS och berättade att de hade ett paket från Irland till mig! Snacka om service! Av någon anledning så "glömde" de dessutom att debitera någon moms!? Totalt betalade jag drygt 5000:-! (Har numera uppgraderat till CS3)

Man kan ju även köpa en "specialutgåva" på plats i tex Thailand eller Hong Kong.
Kostar 200 bath.
Om tre veckor åker jag på semester :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar