Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Canonkompakt till bra pris i Kuala Lumpur?

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Hej!

Funderar på att köpa mig en Canon S95 inför en resa till Malyasia där K.L. blir första anhalt. Vet bara inte om jag ska köpa kameran här i Sverige innan färd, eller väl framme i K.L. Siktar på S95 + passande original dykhus till denna.

Försöker hitta någon bra butik på nätet, som ser seriös ut...men har inte gjort detta - so far.

Har ni några tips vad det gäller Canonkameror?

Hälsn. Fredrik
 
Canon G11 säljs av ScandinavianPhoto (mkt seriösa) för 3995. Har kostat 5795 för några månader sedan. Det finns olkia uv-hus att köpa till. Den är Canons näst bästa kompakt (inte minikompakt dock) endast snäppet efter uppföljaren G12.

En annan mkt seriös webbhandlare är Cyberphoto, men de tycks ha sålt slut på sina G11 de senaste dagarna.

Hej!

Funderar på att köpa mig en Canon S95 inför en resa till Malyasia där K.L. blir första anhalt. Vet bara inte om jag ska köpa kameran här i Sverige innan färd, eller väl framme i K.L. Siktar på S95 + passande original dykhus till denna.

Försöker hitta någon bra butik på nätet, som ser seriös ut...men har inte gjort detta - so far.

Har ni några tips vad det gäller Canonkameror?

Hälsn. Fredrik
 
Hej och tack!

De svenska handlarna har jag väldigt bra koll på , men när det kommer till butiker i Kuala Lumpur så är det lite värre.... Mest där jag skulle behöva lite tips. Gärna då från en känd butik som är känd för låga priser, och som har en vettig hemsida där man kan kika!

Hälns. fredrik
 
Hej och tack!

De svenska handlarna har jag väldigt bra koll på , men när det kommer till butiker i Kuala Lumpur så är det lite värre.... Mest där jag skulle behöva lite tips. Gärna då från en känd butik som är känd för låga priser, och som har en vettig hemsida där man kan kika!

Hälns. fredrik

Ang fotobutiker i Kl så är det svårt att hitta vettiga hemsidor. Av egen erfarenhet så vet jag att det knappt lönar sig att springa runt i dessa enorma varuhus i Sydost Asien för att hitta seriösa handlare plus att priserna oftast inte är så värst mycket bättre. Däremot så kan du säkert fynda på kitgrejer där borta, de har ofta tillbehör som ex batterier väska och minneskort odyl till bra priser i samband med köp, men de billigaste priserna är alltid ( så gott som ) med lokala garantier och du kan aldrig vara säker på att de inte lurar dig med beggade kameror och sån skit.
Mitt tips: Hitta en billig handlare i Sverige innan resa med svensk garanti!

MVH
John Resborn
 
Hej och tack!

De svenska handlarna har jag väldigt bra koll på , men när det kommer till butiker i Kuala Lumpur så är det lite värre.... Mest där jag skulle behöva lite tips. Gärna då från en känd butik som är känd för låga priser, och som har en vettig hemsida där man kan kika!

Hälns. fredrik

Var i Malaysia i September, då var växlingskursen så hög att det ofta var billigare i Sverige. Har inte koll på om kronan stärkt sig sedan dess...

Ska du handla i butik i KL så gäller det att veta vad man vill betala, annars finns risk att dom ger dig ett orimligt högt pris. För att få en uppfattning av vad som är rätt pris i Malaysia kan du kolla shashinki.com, dom har bra priser på det mesta och är en seriös nätbutik. Ha det som riktpris så blir du inte lurad iaf.

Personligen skulle jag köpa kompakt/kamera hus i sverige/europa för garantins skull. Ska skilja mycket i pris innan det är värt risken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.