ANNONS
Annons

Köpa Canon tillbehör i Kina

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas80

Aktiv medlem
Hej
Jag kommer åka till Kina om några månader, tänkte höra om någon vet om det finns billiga objektiv mm där så man bör passa på! Någon bra affär kanske?
Sätt att objektiven görs i Japan men men.

Kommer vara i
Peking
Datong
Xi'an
Shanghai

Och lite mindre städer

Kina (mainland) är ingen direkt höjdare för kamera utrustning. Det tillförs en skatt för tillverkare som inte är Kinesiska vilket gör att de mesta kostar mer än inhemska märken.

Du kan hitta något objektiv som är några 100 lappar billigare men då gäller oftast ingen garanti.

Däremot är Hong Kong alldeless utmärkt för allt inom kamera, du kanske får styra om resan lite och fynda bland allt i kamera väg där istället.

Canaon har ingen världsgaranti längre........

Hej
Jag kommer åka till Kina om några månader, tänkte höra om någon vet om det finns billiga objektiv mm där så man bör passa på! Någon bra affär kanske?
Sätt att objektiven görs i Japan men men.

Kommer vara i
Peking
Datong
Xi'an
Shanghai

Och lite mindre städer

Hej,
vad som är bllligt eller inte i Kina och Hong Kong har jag ingen kunskap om. Om du nu är boende i Sverige så tänk på att Canon har ändrat sin sk. Världsgaranti på objektiv och kamerahus till att enbart gälla regioner. Gå in på desas hemsida (Canon.com) så ser du hur man har delat upp världen. Detta betyder att det du köper i tex Kina/HongKong har en garanti som enbart gäller där. Alltså måste du skicka tex ett inköpt objektiv till firman i Kina /Hong Kong för reparation (garantirep)
Vänd dig gärna till Canon i Sverige så får du denna information/regler som funnit sedan 2010.
Annars ha en trevlig resa i det "mäktiga" land i öster. För en fotograf ett eldorado.

Aha.
Tack för svar.
Allt är redan bokat så kan inte ändra till Hongkong nu, får kanske bli nästa gång.
Jag får jag hitta andra spännande saker att köpa i stället:p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar