ANNONS
Annons

Köpa Canon G5 från pixmania

Produkter
(logga in för att koppla)

henke33

Ny medlem
Hej

Funderar på att köpa en G5:a från pixmania, är det erkänt låga priser hos dem?

Går det att skaffa en svensk eller engelsk manual nånstans ifrån (ladda ner nånstans)

Någon som har handlat från dem och kan rekommendera det?

Lite trixigt tydligen...

Ringde precis till Pixmania i Tyskland eftersom jag också är på G att köpa och tycker de ligger bra till i pris.

Damen i telefon menade dock att jag inte kunde få grejerna levererade till Sverige, inte tillåtet för dem. Detta pga att Pixmania har en egen site i sverige (med högre priser...).

Så det sket sig för mig iaf...

Mvh
//Staffan

Hej Henke!
I midsomras beställde jag en DV-kamera från Pixmania (från deras internationella site PixMania.com) och fick den leverad hem till dörren med FedEx två arbetsdagar senare. Priset blev ungefär 2000 SEK billigare än här i Sverige :)
Jag har dock hört om en person som har beställt varor som inte har funnits i lager och som har fått vänta länge...Men med lagervaror är det säkert inget problem.
Manual: Det medföljde inte någon svensk manual men väl en engelsk :))
Eftersom du beställer inom EU slipper du problem med tull etc. :)))
Om du betalar med Kreditkort måste du dock styrka att det är du som är kortinnehavaren (jag faxade ned en kopia på mitt körkort) innan de levererar. Detta för att undvika kreditkortsbedrägerier.

Lycka till!
Staffan

Frankrike

Hej

De håller till i frankrike... priset jag fått är Delivery costs: : 165 SEK Incl. moms
Your discount: 140 SEK Incl. moms

Your order total: 7 663 SEK Incl. moms

Köpte en Ixus 400 från Pixmania för några månader sedan, ett par tusen billigare än här i sverige. Tyvärr tog det ca 3 veckor då kameran ännu inte var levererad från Canon Frankrike. Dom var otroligt vänliga och ringde och förklarade situationen både dagen efter jag lagt ordern och någon dag innan den levererades.

Det följer endast med en fransk manual med produkter från Canon, du kan få en Engelsk manual men den får du pröjsa för (allt enligt Canon själva). Du kan dock ladda ner en manual från deras amerikanska site på engelska. Kamerorna är identiska i europa och usa så det är bara att ladda ner och skriva ut om du skulle behöva en.

Noll koll...

...verkar den tjejen ha haft som jag pratade med från Pixmania i Tyskland. Hon lät mig ju inte ens beställa eftersom leveransen var till Sverige och vi måste använda vår egen svenska site... Den tjejen kommer nog kosta Pixmania en del pengar...

Nåväl, 3v lev.tid även på S45 från pixmania avgjorde, sitter nu och väntar på den från NY Camera istället. De skickade paketet samma dag som jag la in beställningen.

//Staffan

så kan man eller inte, beställa från pixmanias tyska site? ska snart beställa en sony f717 därifrån, o det skiter sig rejält om jag måste köpa från den svenska som är dyrare (ca 800kr+)

Jag funderar just nu på att köpa en Olympus 5050 från pixmania.co.uk eftersom den är nästan 500 spänn billigare där än på "svenska" pixmania. Jag undrar nu bara hur det funkar med laddare och sånt om man beställer från UK. De har ju 3-pluggade kontakter. Finns det adapters i Sverige billigt?

Har någon handlat från www.digitalfirst.co.uk? De är otroligt billiga men är de seriösa? Priser inkl. frakt Olympus 5050:

Digitalfirst: ca 5750 kr
Pixmania UK: ca 6300 kr
Pixmania Sverige: ca 6750 kr
Cyberphoto: ca 7900 kr
Pris i butik i Göteborg: ca 8000 kr som bäst

Ganska rejäl skillnad kan man säga. Vad tror ni om det?

Nej, Clas Ohlson hade inte adapters. De har bara den omvända varianten: svensk kontakt som ska in i engelskt uttag. Enligt dem kände de inte till någon i Sverige som har såna. Blir väl till att "klippa och klistra" med sladden och en stickpropp då antar jag?

Probably you can just ring to Olympus here in Sweden and say you lost your cable and need to buy a new one. They should be able to sell you one and you then won't need an adapter. I bought an IBM laptop from England and did exactly the same thing. Worked like a charm!

MVH Duncan

Jo, men frågan är ju då vad en sån kabel kostar. Det kanske blir lika billigt att köpa kameran direkt från "svenska" Pixmania.

Duncan, känner du förresten till digitalfirst.co.uk? Är de seriösa? Jag mailade dem för 2 dagar sedan med frågor, men har inte fått svar ännu. Pixmania svarade i alla fall dagen efter.

Jo, men frågan är ju då vad en sån kabel kostar. Det kanske blir lika billigt att köpa kameran direkt från "svenska" Pixmania.

Probably around 100-200 SEK, I'd gues.

Duncan, känner du förresten till digitalfirst.co.uk? Är de seriösa? Jag mailade dem för 2 dagar sedan med frågor, men har inte fått svar ännu. Pixmania svarade i alla fall dagen efter.

Don't know them personally but I haven't found any adverse reports. Found this though:

http://www.businessmag.co.uk/news/august99/e0899002.html

Bests, Duncan

Martin,
I've just read quite a few comments on Digitalfirst and they all we positive so it looks fine. Why not give them a call?

Cheers, Duncan

Jag är också sugen men hur förhåller sig garantier och andra åtaganden samt inga andra extra tillägg .....

Så här står det på strömadaptern CA-560: Input a.c. 100-240V 50-60Hz 60VA(100V)-75VA(240V)

Så får du dra dina egna slutsatser.

Min (G3:a) är köpt i USA och den funkar alltså bra här hemma.

/AnnaKarin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar