Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa blixt

Produkter
(logga in för att koppla)
SB 600 är det bästa du kan köpa till din kamera själv klart är SB800 och SB900 ännu bättre men ska du köpa en ny så är nog SB600 det vettigaste att köpa om du inte kan få tag på en 800 till ett bra pris. jag tycker man ska unvika dom billiga nishin och vad dom nu heter dom exponerar inte lika exakt som en orginal och byter du kamera någon gång i framtiden så kan du fjärr styra SB600 med full ttl automatik om kameran stöder det D40 gör det inte.

Det här med fjärrstyrning, fungerar det om trådskaparen endast vill ha "remote" blixtar eller måste det vara en blixt på kameran som triggar dom övriga blixtarna? (d300)

Till trådskaparen: Jag gick på en sb900 men har hört att sb800 också ska vara en ypperlig blixt. Tex har sb800 fått bättre i test på menyenkelhet än SB900 (ken rockwell).

I övermorgon har jag min sb900 i handen...

"Till trådskaparen: Jag gick på en sb900 men har hört att sb800 också ska vara en ypperlig blixt. Tex har sb800 fått bättre i test på menyenkelhet än SB900 (ken rockwell)."

Intressant. Cyberphoto tycker tvärtom.
"Menysystemet är mycket förbättrat mot SB-800, det är mycket tydligare och mer direkt samt har tre funktionsknappar som kan konfigureras individuellt."

Ang val av blixt så beror det väl på hur mycket man vill använda den. SB-800 blir inte så mycket dyrare om man ska köpa till bouncer till ab-600. Som vanligt handlar det om behov och storlek på plånbok :)
/ Victor

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto