Annons

Köpa begagnat: Tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

joanna_h

Ny medlem
Hej!
Jag är sugen på en ny kamera, Innan har jag en Nikon d40, och jag velar mellan en d3100 och en d90.
Vilken skulle ni rekommendera? Jag fotar mycket, främst djur och natur, närbilder.

Skulle ni rekommendera att köpa en kamera begagnat? Hittat en D90 på blocket med 18-105 mm för 4000:- men är tveksam om man vågar köpa när man inte vet så mycket om kameran? Vad har ni för tips jag ska kolla med kameran om jag åker och tittar på den begagnade?

Tack på förhand och trevlig helg =)

Först kan jag säga att du ska köpa D90 om cu väljer mellan de två.

Jag har själv handlat via internet fler gånger och är mycket nöjd. Finns många lakan att spara.

Hej!
Jag är sugen på en ny kamera, Innan har jag en Nikon d40, och jag velar mellan en d3100 och en d90.
Vilken skulle ni rekommendera? Jag fotar mycket, främst djur och natur, närbilder.

Skulle ni rekommendera att köpa en kamera begagnat? Hittat en D90 på blocket med 18-105 mm för 4000:- men är tveksam om man vågar köpa när man inte vet så mycket om kameran? Vad har ni för tips jag ska kolla med kameran om jag åker och tittar på den begagnade?

Tack på förhand och trevlig helg =)

Visserligen är D3100 en nyare framtagen kamera, men hela serien ligger ett par steg under D90an när det gäller mer "avancerade" funktioner + att D90an har AF-motor i huset vilket gör objektivurvalet lite trevligare, speciellt på begagnatmaknaden. Närbilder/djur når ytterligare en nivå med ett roligt begagnat objektiv med kort skärpedjup tex 50/f1.8D för under tusingen som e ett prisvärt objektiv där AF inte funkar på D3100an.
D90an låg som sista eller nästsista anhalt innan proffskamerorna när den kom, så den kan du växa mkt i som fotograf.
Trivs själv mkt bra min min D90 och känner att steget till de nyare DX-kamerorna e för litet att jag istället kommer att komplettera med en FX-kamera till våren.
50000 exponeringar ska D90an klara av och det e få begagnade som ens kommit i närheten av detta när de säljs. Ny har huset varit nere och vänt i 5000 vilket va ett kap för en så pass bra kamera. Detta bör ha gjort att en begagnad "nästan" e gratis i dagsläget ;)

Lycka till med ditt köp och din fotografering i framtiden :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto