** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Köpa beg bildskärm?

Produkter
(logga in för att koppla)
3000 kr för en begagnad 19-tumsskärm är mycket pengar. Sen han köpte sin skärm har priserna rasat enormt. Idag får man en rätt fin sprillans ny skärm för 3000 kr. Tänk på att skärmar slits, jag skulle dra mig för att köpa begagnat.

Jag skulle aldrig betala 3000 kronor för en 3 år gammal skärm, i dags läget så får du nog en rätt bra ny 19" skärm.
Och 20-21" skärmarna ligger inte heller långt bort i pris.

Jag har precis köpt 2 st begagnade 21 skärmar för 200 kr st. Det e lagom pris för begagnat. För 3000 får du en helt ny skärm.

I våras köpte jag en Dell P1130 begagnad för 3000 kr. Den var 1 år gammal och kostar mångdubbelt mer nu. Det var ett riktigt bra köp. Det är förövrigt samma skärm som Sony 530. 21" tror jag den är.

Såg för ett tag sedan att man kunde köpa samma modell för ca 1500 på en auktion.

Okey, tack för råd! Tänkte att det kunde vara idé eftersom det verkar vara en kvalitetsskärm och går väl knappast att jämföra med vad man får för 3000:- idag??

/Mikael

Leijon skrev:
Jag har tackat nej till skärmen. Hmm, det låter intressant Per. Var hittar man dem?

/Mikael

Köpte en svart MITSUBISHI 22 tum PLUS230SB-BK för 5 583 SEK Inkl. moms på pixmania och den ska vara riktigt bra. Lacie har mitsubishis bildrör i sina skärmar.

niklas

Det låter ju som ett bra pris. Jag hade valt LaCie-skärmen om det var ett sånt bildrör jag ville ha. Skärmen består av ett bildrör tillsammans med en massa elektronik runt. Den är iofs 2500 kr dyrare men det är ju inte så ofta man köper ny skärm.

Det skulle vara intressant att se tester mellan olika CRT-skärmar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar