Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp av objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Spirited-away

Ny medlem
Hej har nyss köpt en Canon eos 400d
Undrar det här med sigma o tamaron objektiv passar dom? vf är dom så billiga jämfört med canons?
Någon som har nått bra tips på ett zoom objektiv skulle gärna vilja ha ett 55-200.
Får gärna kosta runt 3000-4000kr

Snälla - det finns en recensionsdel här på fotosidan.se - HÄR.

Information om Sigmas objektiv finns samlade på prisjakt.nu, hos de flesta återförsäljare, ex.vis cyberphoto.se och dustin.se och hos sigmaphoto.com.

kolla på prisjakt, anledeningen till att de är billigare är för att canon är ett välkänt märke antar jag, men jag har tamron objektiv och är fullkomligt nöjd med det. Nästa blir nog en sigma 18-55.... fast jag sneglar smått på en 10-22.... aaah denna obeslutsamhet....

Anledning för att många svarar kort och snäsigt är att vad många missar är som sagt recensiondelen av denna sidan, samt att de inte söker eller letar igenom äldre trådar med liknande frågor, objektiv åldras inte på samma sät som elektronik (moores lag) så en 1-2 år gammal tråd kan fortfarande vara aktuell! :)

Men det kan hjälpa om du är tjej, då brukar det regna in svar oavsett hur repetativ din fråga må vara! :p hehe

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto