Annons

Köp av kamera under 4000 kr som duger till webben?

Produkter
(logga in för att koppla)

sthlmjohan

Ny medlem
Hej...
Jag hade tänkt köpa en digitalkamera som kostar under 4000 kr och som bara skall användas för internet och datorn...inte skriva ut alltså...
Jag vill ha optisk zoom...

Någon som har något förslag på bra köp? Helst egna erfarenheter...

Hittade en på cyperphoto.se :
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/a30.php
Duger den?

Tack på förhand

/johan h
 
Har inte en A30, men kört en Canon Ixus 300 som är en mycker kompetent d-kamera, och en sak som jag irriterar mig på är att man måste ha speciell mjukvara för att plocka bilderna från kameran.

En bra Olypus som jag bara har prövat lite är C-220, lagom stor, bra optik, enda nackdelen är att det är SM. Olympus (och Fuji) har inbyggda gränssnitt i sina kameror som gör att dom dyker upp som "flyttbara enheter" i Windows.

- QoS
 
SM har högst 128mb. långsamare och är ömtåligare, inget större nackdel om man inte fotograferar med stora bildfiler.
 
Klart klockren är fuji finepix 2800.
Har tagit ca 1000bilder nu med den & kan knappast inte klaga på något.
Zoomen är +6 vilket motsvarar det analoga formatet ca 35-228mm.


Billig & bra, dock endast 2mp.
Men duger utmärkt till rel. stora tryck.
Ca 15-20cm innan den spårar ur.
 
QoS skrev:
Har inte en A30, men kört en Canon Ixus 300 som är en mycker kompetent d-kamera, och en sak som jag irriterar mig på är att man måste ha speciell mjukvara för att plocka bilderna från kameran.

Köpte precis en IXUS 330 och drivisarna som medföljer (WinXP) gör att den ploppar upp som en hårddisk i utforskaren... bara o plocka bilderna därifrån... =)
 
Cane: Vad bra att dom har fixat det! Står det något i manualen om det funkar under W2000?

- QoS
 
Vet inte... har inte öppnat manualen ;) Prova ladda ner senaste drivrutinerna till din kamera från www.canon.com så märker du om det fungerar =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.